رئیس انجمن تغذیه ایران تاکید کرد: تمامی محصولات کارخانه‌ای، آزمایشگاهی یا سنتی که به صورت عمومی و برای استفاده مردم به فروش می‌رسند، باید تأییدیه‌های لازم را از مراجع ذیربط کسب کنند.

فروش محصولات طب سنتی فاقد مجوز، ممنوع

سلامت نیوز:رئیس انجمن تغذیه ایران تاکید کرد: تمامی محصولات کارخانه‌ای، آزمایشگاهی یا سنتی که به صورت عمومی و برای استفاده مردم به فروش می‌رسند، باید تأییدیه‌های لازم را از مراجع ذیربط کسب کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر جلال‌الدین میرزای رزاز  با تاکید بر اینکه صرف اینکه یک محصول سنتی است،  بدون داشتن مجوزهای لازم اجازه فروش ندارد، اظهار کرد: برخی مواردی که در حال حاضر بر روی آنها مانور داده می‌شود، محصولات و درمان‌های مرتبط با طب سنتی است. باید توجه داشت که تمامی محصولات چه کارخانه‌ای، آزمایشگاهی یا سنتی که به صورت عمومی و برای استفاده مردم به فروش می‌رسند، باید تاییدیه‌های لازم را از مراجع ذیربط کسب کنند. زیرا بی‌توجهی به آن، باعث سوءاستفاده از ناآگاهی افراد شده و ممکن است سلامت مردم را به خطر اندازد.

وی ادامه داد: در نظر داریم با تشکیل کارگروهی متشکل از انجمن تغدیه، دانشکده طب سنتی و با همکاری سازمان غذا و دارو، کمیته‌ای تشکیل شده و در مورد محصولات مختلف ارائه شده با ادعاهای تاثیر بر سلامتی و چاقی و لاغری بررسی‌های علمی و دقیق را انجام دهد و اطلاع رسانی‌های کافی در مورد محصولات از این طریق در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس انجمن تغذیه ایران  تاکید کرد: همه مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به شرایط متفاوت جسمی افراد در این خصوص نمی توان یک نسخه واحد برای همه پیچید. بهترین راهکار برای تضمین سلامت افراد در زمینه چاقی و لاغری، مراجعه به متخصصین تغذیه است. برخی از تبلیغات چاقی و لاغری که از شبکه‌های سراسری و استانی رسانه ملی پخش می‌شود نیز باید با مجوز وزارت بهداشت باشد و ادعای بیان شده از سوی مراجع ذیربط تائید شود.

رزاز با بیان اینکه در سال‌های اخیر مردم به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند که منجر به بهبود شرایط زندگی شده است، افزود: در همین خصوص برخی افراد سودجو از این شرایط و تمایل افراد برای کسب سلامتی سوءاستفاده کرده و محصولات غیر استاندارد و بعضا مضری را با استفاده از تبلیغات پر زرق و برق به فروش می‌رسانند. تبلیغات موجود در ماهواره‌ها در مورد قرص‌ها و داروهای چاقی و لاغری به طور عمده جزو این موارد است و تحقیقات و آزمایشات انجام شده توسط سازمان غذا و دارو نیز نشان دهنده همین مطلب است. برای مثال فرآورده‌ای به نام سوپر اسلیم که در شبکه‌های ماهواره‌ای بمباران تبلیغی ایجاد کرده و بر روی آن تصویری از گیاهان دارویی به زبان چینی چاپ شده، مورد آزمایش قرار گرفته است و ضمن آنکه هیچ گیاهی در ترکیبات آن نیست، از پنج نوع ماده شیمیایی خطرناک و سرطان‌زا تولید شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha