علائم میگرن شامل سردرد و احساس اضطراب است که ریسک اختلال اضطراب را در مردان مبتلا به بیماری مزمن دو برابر می کند.

مردان مبتلا به میگرن بیشتر دچار اضطراب می شوند

سلامت نیوز:علائم میگرن شامل سردرد و احساس اضطراب است که ریسک اختلال اضطراب را در مردان مبتلا به بیماری مزمن دو برابر می کند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از  مهر، علائم سردرد میگرن نظیر حساسیت به صدا، نور یا لمس، حس سوزن سوزن شدن یا بیحسی، یا تغییر در بینایی موجب می شود رفتن به سر کار، بودن در کنار خانواده یا حتی غذاخوردن تقریبا غیرممکن شود.

حال محققان دانشگاه تورنتو کانادا دریافته اند حملات میگرن ریسک ابتلا به اختلالات اضطراب را در مردان دو برابر می کند.

ازمه فولر تامسون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ارتباط بین میگرن و اضطراب از طریق شیوع نگران کننده دردهای مزمن ناتوان کننده (۳۰ درصد) و مشکلات مربوط به مدیریت مسئولیت های خانواده (۲۸ درصد) در بین افراد مبتلا به میگرن قابل توضیح است.»

دردهای مزمن نقش اساسی در احتمال اینکه میگرن موجب بروز اظطراب شود دارند. ماهیت غیرقابل کنترل و پراکنده درد میگرن می تواند منجر به احساس اضطراب شود چراکه در زندگی روزمره تداخل ایجاد می کند.

در مطالعات قبلی هم مشخص شده بود که میگرن با شروع اختلالات روانی از جمله افسردگی حاد و اضطراب همراه است. در مطالعه جدید مشخص شده که افراد مبتلا به میگرن سه برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. جالب تر اینکه، مردان مبتلا به میگرن در مقایسه با زنان مبتلا به میگرن دو برابر بیشتر در معرض اضطراب هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha