سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در گذشته نحوه نظارت بر محصولات سلامت محور مشخص نبود، به گونه‌ای که از سویی وزارت بهداشت باید این نظارت را انجام می داد اما اختیارات لازم را به جهت قانونی نداشت.

واگذاری اختیارات به وزارت بهداشت برای نظارت بر محصولات سلامت محور

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در گذشته نحوه نظارت بر محصولات سلامت محور مشخص نبود، به گونه‌ای که از سویی وزارت بهداشت باید این نظارت را انجام می داد اما اختیارات لازم را به جهت قانونی نداشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد نعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره مصوبه مجلس مبنی بر واگذاری نظارت بر محصولات سلامت محور به وزارت بهداشت، گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس قانون جامعی را برای عملکرد بهتر سازمان استاندارد تهیه کردند که بر اساس آن نظارت بر محصولات سلامت محور به وزارت بهداشت واگذار شد.

به نقل از خانه ملت، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای بررسی دقیق طرح مذکور کمیسیون مشترکی از سوی نمایندگان تشکیل شد تا همه جوانب طرح مورد توجه قرار گیرد که اکنون نیز به تصویب مجلس رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در گذشته نحوه نظارت بر محصولات سلامت محور مشخص نبود و هیچ نهادی به طور مستقیم مسئولیت آن را به عهده نمی گرفت به گونه‌ای که از سویی وزارت بهداشت باید این نظارت را انجام می داد اما اختیارات لازم را به جهت قانونی در اختیار نداشت.

وی تاکید کرد: با مصوبه مجلس، وزارت بهداشت می‌تواند ورود جدی به نظارت بر محصولات سلامت محور داشته باشد و بر اساس آن  اختیارات لازم را برای اجرای کامل مصوبه مجلس خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: امید است وزارت بهداشت نیز برای اجرای دقیق قانون به وظایف خود عمل کند تا شاهد نظارت و کنترل دقیق بر محصولات سلامت محور باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha