جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 211567

یکی از رموز داشتن پوست سالم این است که آن را مرطوب نگه دارید. اما مرطوب کردن پوست دارای اصولی است که در اینجا به آن می‌پردازیم.

نکاتی طلایی برای استفاده از مرطوب کننده‌های پوست

سلامت نیوز:یکی از رموز داشتن پوست سالم این است که آن را مرطوب نگه دارید. اما مرطوب کردن پوست دارای اصولی است که در اینجا به آن می‌پردازیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو  با اشاره به اینکه مراقبت از پوست و رعایت بهداشت آن از جمله نکاتی است که همه افراد به ویژه زنان باید به آن توجه داشته باشند، بیان کرد: یکی از رموز داشتن پوستی سالم مرطوب نگاه داشتن آن و استفاده از محصولات با کیفیت است.

وی ادامه داد: بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده‌ها وقتی است که پوست‌تان را شسته یا حمام کرده اید که تا ۳ دقیقه بعد از نم‌دار بودن پوست می‌توانید از مرطوب کننده استفاده کنید، زیرا خیس بودن پوست جذب رطوبت را بیشتر می‌کند.

وی افزود: مرطوب کننده قرار نیست پوست شما را مرطوب کند بلکه فقط به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند و زمانی که می‌خواهید از مرطوب کننده استفاده کنید، حتما به نوع پوست‌تان توجه کنید.

این متخصص پوست و مو اظهار داشت: اگر پوست تان خشک است بهتر است انواعی را بخرید که در ساختشان روغن به کار رفته است. این نوع مرطوب کننده‌ها پوشش سالمی روی پوست ایجاد می‌کنند و مانع از بین رفتن آب و رطوبت پوست می‌شوند.

مژدهی آذر تصریح کرد: در میان انواع روغن‌ها نیز می‌توانید روغن دانه آفتابگردان و روغن زیتون را انتخاب کنید، زیرا روغن دانه آفتابگردان مقاومت پوست را در برابر انواع عفونت‌ها افزایش می‌دهد و روغن زیتون هم منبع غنی آنتی اکسیدان است. اما اگر پوست تان مستعد جوش زدن است بهتر است از این روغن استفاده نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha