رییس انجمن دیابت ایران گفت: هم‌اكنون پنج میلیون و 500 هزار نفر در كشور به دیابت مبتلا هستند كه معادل هشت درصد جمعیت ایران می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا

دكتر اسدالله رجب در گفت ‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا گفت: مهم‌ترین علت افزایش یك درصدی سالانه بیماران دیابتی در ایران عوملی مانند شهرنشینی، شیوه نامناسب تغذیه و كم تحركی، مصرف فست فودها، نبود ورزش در برنامه روزانه افراد و بی‌توجهی مسوولان و سیاستگذاران امر تغذیه و بهداشت به افزایش روز افزون دیابت در كشور نیز مزید برعلت است.

وی افزود: ایران به لحاظ منطقه‌ای در مجاورت كشورهای شمال آفریقا و شرق مدیترانه قرار دارد كه این مناطق شامل كشورهایی است كه بیشترین میزان افراد مبتلا به دیابت را در جهان دارد و وضعیت سایر كشورها به خصوص كشورهای عربی نسبت به ایران بسیار بدتر است. به عنوان مثال 20 درصد از مردم امارات مبتلا به این بیماری هستند به همین دلیل پیشگیری در ایران به لحاظ منطقه‌ای نسبت به سایر كشورها آسان‌تر است.

رجب، درصد مبتلایان به دیابت را در زنان نسبت به مردان در ایران بیشتر دانست و یادآور شد: زنان به علت كم تحركی، نداشتن شغل و رفت و آمد كمتر به بیرون از منزل، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند در حالی كه در دنیا این آمار مساوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha