رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: همه مهدهای کودک‌ و خانه‌های سالمندان بهزیستی جهت پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی از خدمات فیزیوتراپی بهره‌مند می‌شوند.

ارائه خدمات فیزیوتراپی در مهدهای کودک و خانه های سالمندان بهزیستی

سلامت نیوز:رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: همه مهدهای کودک‌ و خانه‌های سالمندان بهزیستی جهت پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی از خدمات فیزیوتراپی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محمدعلی محسنی بندپی در ارتباط با برگزاری بیست و هشتمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی در تهران،‌ اظهار داشت: در این کنگره صاحبنظران و اساتیدی از کشورهای کانادا، استرالیا، فرانسه، اروپا، آمریکا و کشورهای خلیج فارس و منطقه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به ارائه و تبادل آخرین دستاوردهای علمی در حوزه فیزیوتراپی، افزود: شعار امسال این کنگره برقراری ارتباط بین تحقیقات و عملکرد بالینی است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران به نقش جدید فیزیوتراپی در دنیا و جامعه اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی، همه مهدهای کودک‌ و خانه‌های سالمندان زیرمجموعه این سازمان جهت پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی از خدمات فیزیوتراپی بهره‌مند می‌شوند.

محسنی بندپی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، ادامه داد:‌ بر اساس این تفاهمنامه کودکان و سالمندان که دچار مشکلات ستوان فقرات شناسایی شده و درمان به موقع برای آنها انجام می‌شود.

وی در ارتباط با خدمات فیزیوتراپی در منزل، گفت:‌ برخی از سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه‌های تکمیلی این خدمات را تحت پوشش قرار می‌دهند البته لازم است که پوشش بیمه‌ای گسترده‌تری در این زمینه لحاظ شود .

محسنی بندپی در مورد اینکه افرادی که خدماتی فیزیوتراپی در منزل ارائه می‌دهند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند، افزود:‌ این افراد یا باید کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی یا مهر سازمان نظام پزشکی را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه متاسفانه دست‌های آلوده در بخش بهداشت و درمان زیاد شده است‌، گفت: انجمن فیزیوتراپی سامانه‌ای راه‌اندازی می کند که در قالب آن همه فیزیوتراپیست‌هایی که خدمات در کلینیک یا منزل ارائه می‌دهند در سامانه ثبت شده و مردم امکان شناسایی آنها را داشته باشند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران از افزایش نظارت بر فعالیت فیزیوتراپیست‌هایی که در منزل خدمات ارائه می‌دهند، خبر داد و افزود: با راه‌اندازی سامانه مربوطه در این زمینه تخلفات در حوزه فیزیوتراپی در منزل به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

بیست و هشتمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی، در روزهای سوم تا پنجم خرداد ۹۵ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha