مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت آموزش‌های لازم به خانواده‌ها را در ارتباط با پیامدهای سقط از طریق مراقبین سلامت و کارشناسان در دستور کار خود قرار داده است.

بهره‌مندی ۳.۴ میلیون دانش‌آموز از خدمات وزارت بهداشت در سال گذشته/ ارائه آموزش به زنان در ارتباط با پیامدهای سقط

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت آموزش‌های لازم به خانواده‌ها را در ارتباط با پیامدهای سقط از طریق مراقبین سلامت و کارشناسان در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد اسماعیل مطلق  در ارتباط با اقدامات وزارت بهداشت در جهت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، اظهار داشت: سال گذشته 3 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز پیش‌دبستانی، اول دبیرستان و چهارم دبیرستان از نظر جسمی و به طور کلی شرایط بینایی، شنوایی و وضعیت فیزیکی آنها توسط پزشکان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال نیز این برنامه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، افزود: با همکاری آموزش و پرورش و اداره استثنایی آموزش و پرورش دانش‌آموز پیش‌دبستانی و کودکانی که در بدو ورود به مدرسه هستند از لحاظ شنوایی، آمادگی ذهنی، بینایی و ... مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در ارتباط با موضوع توجه وزارت بهداشت به مسأله باروری و جمعیت، گفت: بحث برنامه‌ریزی و آموزش به خانواده‌ها برای آگاهی از پیامدهای سقط به صورت دستورالعمل مطرح شده و مراقبین سلامت و کارشناسان وزارت بهداشت در دانشگاه‌ها آموزش‌های لازم را در این زمینه به مردم ارائه می‌دهند.

مطلق، گفت: همچنین آموزش لازم به زنان متأهل در ارتباط با سقط، مسائل زناشویی و ... توسط پزشکان و مراقبین سلامت ارائه می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: در ارتباط با افزایش مدارس مروجین سلامت امسال در تلاش هستیم که 20 هزار مدرسه را مورد توجه بیشتر قرار داده و یکی از اولویت‌های ما همه مدارس شبانه‌روزی شهر و روستا است که علاوه بر سفیران سلامت دانش‌آموزی، تغذیه دانش‌‌آموزان و بهداشت عمومی آنها نیز مدنظر قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha