یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 21159

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت از میان 22 شهرستان استان خراسان رضوی فقط 11 شهرستان دارای کارشناس تغذیه هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه خراسان، دکتر زهرا عبداللهی در جمع مسوولان شبکه‌های بهداشت استان خراسان رضوی با بیان اینکه 70 درصد مردم استان از روغن جامد استفاده می‌کنند، افزود: متاسفانه به علت حجم بالای روغن جامد موجود و نبود کارشناس تغذیه در برخی از شهرستان‌ها، آموزش‌های ما بی‌نتیجه مانده است.


وی با بیان اینکه از 22 شهرستان استان فقط 11 شهرستان دارای کارشناس تغذیه هستند، افزود: از شورای سلامت استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم حداقل امکان حضور یک کارشناس تغذیه در هر شهرستان را فراهم آورند تا ما بتوانیم برنامه‌های خود را توسط این افراد در شهرستان‌ها دنبال کنیم.


وی گفت: درصدد هستیم با استفاده از بخش خصوصی یا به صورت خرید خدمت، کمبود نیروی انسانی این بخش را مرتفع کنیم که با انجام همه این کارها تنها 20 درصد مشکلات ما حل شده و 80 درصد دیگر باید از طریق شورای سلامت و با همکاری سایر وزارتخانه‌ها محقق شود.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: یکی از اولویت‌های برنامه امنیت غذایی بحث ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه‌ای جامعه است که با اولویت در وزارتخانه دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: ردیف بودجه‌ای خاصی به این منظور در نظر گرفته شده که برای اجرایی شدن آن به حضور حداقل یک کارشناس تغذیه در تمامی شهرستان‌های کشور نیاز داریم.

عبداللهی، فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به مردم را اصلی‌ترین راه بهبود تغذیه دانست و بر ضرورت استفاده از متخصصان تغذیه به خصوص در بحث کودکان تاکید کرد و گفت: متاسفانه 45 درصد افراد جامعه دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha