یک فوق تخصص غدد گفت : 20 درصد ایرانی های بالای 30 سال دچار عدم تحمل قند خون هستند و طبق مطالعاتی که در قند و لیپت شهر تهران انجام شده به طور کلی یک سوم تهرانی های دیابت و عدم تحمل قند خون دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، دکتر انسیه نسلی در نشست خبری به مناسبت روزجهانی دیابت در بیمارستان شریعتی برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: مطالعه و بررسی هزینه های بیماری دیابتی نشان می دهد که هزینه درمان فرد دیابتی 3 برابر است و هزینه زیادی را در کل کشور وارد می کند .
وی با بیان اینکه یک سوم تهرانی‌ها به بیماری دیابت یا عدم تحمل قند خون دچار هستند خاطر نشان کرد : با توجه به مطالعات شده این افراد در تعریف بیماری دیابت قرار نمی گیرند. ولی در میان نان نیستند و جزو افراد سالم نیز به شمار نمی‌روند.
نسلی اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده مشخص شده است که طی هشت سال اخیر شیوع دیابت دو برابر افزایش داشته است.
این فوق تخصص غدد با اشاره به انیکه حدود یک سوم افرادی که دچار قند خون بالا هستند شناخته شده نیستند گفت : سرعت شیوع بیماری و هزینه کلان این بیماری از مراحل پیشگیری تا مراحل پیشرفته به کشور تحمیل می کند باعث شده که در سراسر دنیا به امر تحقیقات گسترده در زمینه بیماری دیابت در رشته های مختلف علمی بپردازند.
نسلی اظهار داشت : هزینه‌هایی که یک فرد دیابتی به سیستم بهداشتی جامعه تحمیل می کند سه برابر فرد سالم است.
این فوق تخصص غدد با اشاره به درمان‌ دیابت با استفاده از سلول‌های بنیادی گفت: سلول‌های بنیادی به علت توانایی ویژه تبدیل دخالت در سیستم ایمنی بدن فعال شده و سلول های عملکرد انسولین را تنظیم و متعادل می کنند.
وی افزود: در 15 سال گذشته، تحقیقات بسیاری در حوزه درمان با سلول‌های بنیادی در دنیا آغاز شده که در ایران این تحقیقات حدود پنج سال است شروع شده و تحت درمان با سلول قرار گرفته است .
نسلی ادامه داد: تعدادی از بیماران مبتلا به دیابت در ایران تحت درمان با سلول‌های بنیادی قرار گرفته‌ ولی هنوز نتایج دقیقی در این حوزه به دست نیامده است.
وی خاطر نشان کرد: با همه تحقیقات انجام شده همچنان استفاده از انسولین بهترین روش کنترل قند خون در دنیا محسوب می شود که این دارو به دلیل قدمت بالا و در نتیجه عوارض شناخته شده‌ای که دارد، هنوز به عنوان سالمترین درمان به کار می رود.
این فوق تخصص غدد در خصوص روش‌های جدید درمانی گفت : بیماران مبتلا به دیابت می توانند جهت آموزش و آگاهی با شرکت در همایش‌های مرکز دیابت بیمارستان شریعتی، و کیلینک تخصصی دیابت مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha