رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت: اطلاعات رایانه‌ای و ماهواره‌ای درباره مسائل جنسی روی جسم كودك اثر دارد و نمی‌توان تاثیر مخرب برخی از این اطلاعات را نادیده گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ایرج خسرونیا، اظهار داشت: اطلاعاتی كه رایانه‌ها و ماهواره‌ها در خصوص مسائل جنسی در اختیار كودكان قرار می‌دهد در تربیت آنها اثر می‌گذارد و به نوعی این اثرات روحی روی جسم بچه نیز اثر می‌گذارد.

وی افزود: در خصوص بلوغ جنسی نوع تغذیه در زودرس شدن بلوغ تاثیر بسیاری دارد كه البته این موضوع در شهرها و استانهای مختلف نیز متفاوت است به طوری كه در استانی مانند خوزستان كاهش سن بلوغ را می‌توان قابل توجیه دانست كه آن هم دلیلش ژن و نوع رژیم غذایی آنهاست اما در استانهای شمالی كاهش سن بلوغ صادق نیست.

خسرونیا تصریح كرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد كودكانی كه در مناطق گرمسیری زندگی می‌كنند و از ادویه‌ و مواد دارای انرژی بیشتری مصرف می‌كنند زودتر به سن بلوغ می‌رسند. در حال حاضر از نظر رشد جسمی نیز كودكان جنوب كشور زودتر از بچه‌های شمال كشور رشد می‌كنند.

وی یادآور شد: تاثیر مخرب برخی اطلاعات را نمی‌توان نادیده گرفت اما در كل باید تاكید كرد كه ژنتیك و رژیم غذایی روی بلوغ زودرس كودكان تاثیر بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha