عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران حساس‌ترین پست‌های شهرداری را در اختیار نیروهای بازنشسته نظامی قرار داده است، گفت: من تعجب می‌کنم که چه طور بازنشسته‌ها می‌توانند؛ مدیریت مدرن انجام دهند، اما افراد تحصیلکرده و متخصص مدیریت سنتی دارند؟

نابودی ۷ هزار هکتار باغ‌های شمال تهران در دوره مدیریت قالیباف

سلامت نیوز:عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران حساس‌ترین پست‌های شهرداری را در اختیار نیروهای بازنشسته نظامی قرار داده است، گفت: من تعجب می‌کنم که چه طور بازنشسته‌ها می‌توانند؛ مدیریت مدرن انجام دهند، اما افراد تحصیلکرده و متخصص مدیریت سنتی دارند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران با اشاره به ۱۲ سال مدیریت  قالیباف در شهرداری تهران گفت: ۷ هزار هکتار باغ‌های شمال شهر تهران در طی سال‌های مدیریت ایشان نابود شد و حدود ۶۰ هزار میلیارد بدهی روی دست شهرداری تهران ماند. قالیباف اموال، مستغلات و زمین‌هایی که می‌توانست، در شرایط بحرانی به مدد مدیریت شهری بیایند را از بین برد و پروژه‌های نمایشی با بودجه‌های فراقانونی به اجرا درآورد.

وی افزود: پل صدر و پل نیایش قرار بود با ۸۰۰ میلیارد تومان تمام شود، ولی تا امروز ۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه برداشته است و قطعا با توجه به اینکه روی گسل فعال زلزله ساخته شده‌اند، تبعات بسیار بدی در آینده‌ در پی خواهد داشت، در حالی که با همین بودجه می‌توانست؛ خط دو و سه مترو را تمام کند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه حساس‌ترین پست‌های شهرداری را در اختیار نیروهای بازنشسته نظامی قرار داده است، گفت: من تعجب می‌کنم که چه طور بازنشسته‌ها می‌توانند؛ مدیریت مدرن انجام دهند، اما افراد تحصیلکرده و متخصص مدیریت سنتی دارند؟

انصاری با اشاره به ادعای شهر تهران مبنی بر تولید برق از زباله گفت: در ۱۲ سال مدیریت قالیباف بر شهرداری هیچ اقدام مثبتی در زمینه بازیافت زباله انجام نشده و این کارخانه برق نیز حتی ۲۰ درصد زباله تهران را پوشش نمی‌دهد و از تکنولوژی‌های عقب‌افتاده در آن استفاده شده که هیچ منفعتی برای شهر ندارد. اگر مدعی است؛ شهرداری از بازیافت زباله درآمد دارد، ارقام و عددها را اعلام کند و گزارشات مالی را به مردم ارائه دهد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت‌وسازهای بی‌رویه شهردار تهران به خصوص در شمال غرب و شمال شرق تهران گفت: ایشان پول‌های بادآورده‌ای که از عوارض این ساختمان‌ها به دست آورده را خرج انجام پروژه‌های نمایشی می‌کند، در حالی که همین ساخت‌و سازهای بی‌رویه بودند که تصفیه هوا در تهران را با مشکل روبرو کرد و به ترافیک دامن زد. پل‌های طبقاتی و تونل‌هایی که ساخته و به آنها افتخار می‌کند، در حقیقت همه بدون توجه به حمل و نقل و موارد ایمنی کافی خود به یک فاجعه ترافیکی تبدیل شده بطوریکه اکنون تهران فقط یک پارکینگ بزرگ است.

او در ادامه افزود: قالیباف هرگز پاسخ درستی در شورا به سئوالات اعضا نداد و شاهد همین امر در مناظره دیشب نیز بودیم.

وی یادآور شد: برای مثال در حادثه پلاسکو در زمان وقوع حادثه، ایشان برای تبلیغات انتخاباتی به قم رفته بود و رییس دفتر خود را به محل حادثه فرستاده بودند.

انصاری با اشاره حامیان قالیباف که در حمله به سفارت عربستان آبروی ایران را در عرصه‌های بین المللی بردند، گفت: این افراد باعث شدند؛ نتوانیم در مقابل فجایعی که در یمن رخ می‌دهد؛ عکس العمل مناسبی انجام دهیم و متاسفانه آنها اکنون در ستاد انتخاباتی ایشان مشغول به کار هستند.

وی افزود: شهردار تهران در حالی حرف از رانت و رانت‌خواری می‌زند که  دستگاهی که 12 سال مدیریتش را به عهده داشته است، خود به یکی از رانتی‌ترین دستگاه‌های کشور معروف است و هرروز سند جدیدی از تخلفات این دستگاه برای افکار عمومی آشکار می‌شود.

انصاری گفت: بخشی از به وجودآورندگان این 4 درصد که آقای قالیباف از آن حرف می‌زند، شهرداری تهران و شخص آقای قالیباف است که طی 12سال مدیریت خود در شهر تهران رانت‌هایی را در اختیار برخی افراد خاص قرار داده است.

وی تصریح کرد: در این 12سال همه باغ‌های تهران توسط شهرداری نابودشده و به‌جای آنها برج ساخته‌شده است و همین برج‌سازی‌ها بخش بزرگی از این 4درصد را به وجود آورده است.

به گفته این عضو شورای شهر تهران مجموع خرابی‌های که قالیباف در طول مدیریت خود در شهرداری تهران به وجود آورده آنقدر زیاد است که یک دهه آواربرداری از آن زمان خواهد برد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha