یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 211720

درحالی که بخش بزرگی از مناطق کشور از روز گذشته شاهد بارش‌های بهاری است، استان خوزستان در جنوب غرب و سیستان در جنوب شرق کشور، روز پرغبار و آلوده‌ای را پشت سرگذاشتند.

گردوغبار باز هم گلوی خوزستان را فشرد

سلامت نیوز:درحالی که بخش بزرگی از مناطق کشور از روز گذشته شاهد بارش‌های بهاری است، استان خوزستان در جنوب غرب و سیستان در جنوب شرق کشور، روز پرغبار و آلوده‌ای را پشت سرگذاشتند.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: در همین زمینه، مرتضی ضرابی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های بهاری و وزش بادهای شدید در بیشتر مناطق کشور افزود: امروز در نوار شرقی کشور و استان‌های خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان شاهد وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، به گونه‌ای که روز گذشته،‌ شدت وزش باد در شهر زابل تا 82 کیلومتر در ساعت رسید.

در همین زمینه، گرد و غبار شدید در برخی شهرهای استان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان طی روز گذشته به حدی افزایش یافت که به تعطیلی تمام مدارس این شهرستان‌ها در نوبت عصر منجر شد.

مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان گرد و غبار در آبادان به 17 برابر حدمجاز و در خرمشهر به 15 برابر حد مجاز رسید. علیرضا آذریان افزود: بیشترین میزان گرد و غبار به ترتیب در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، اندیمشک، دزفول، هندیجان، امیدیه و شوش گزارش شده است.

نبی‌الله خون میرزایی، سرپرست فرمانداری اهواز نیز اگرچه از دایر بودن مدارس و ادارات در این شهرستان به‌دلیل کاهش شدت گرد و غبار خبر داد، اما افزود: توده گرد و غباری که صبح دیروز وارد خوزستان شده، براساس پیش‌بینی هواشناسی تا دوشنبه با شدت و ضعف ادامه دارد. کورش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز از پیش‌بینی ادامه پدیده گرد‌وخاک تا پایان هفته جاری در استان خبر داد و گفت: گرد و خاک فعلی از شمال عربستان روی استان خوزستان گسترش یافته و موجب کاهش دید در برخی شهرهای استان شده است. درهمین حال،‌ مهرداد قطره، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هوای چهارمحال و بختیاری در وضعیت ناسالم قرار می‌گیرد.

اما هوای سیستان و بلوچستان نیز از روز گذشته آلوده به گرد و غبارشده است. علی ملاشاهی، کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شبانه‌روز گذشته در سیستان (زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) واقع در شمال این استان به 80کیلومتر بر ساعت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha