یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 211729

مطالعه محققان ژاپنی نشان می دهد که نیم ساعت پیاده روی در جنگل باعث کاهش فشار خون و آرامش روان می شود.

پیاده‌روی درجنگل فشار خون را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز: مطالعه محققان ژاپنی نشان می دهد که نیم ساعت پیاده روی در جنگل باعث کاهش فشار خون و آرامش روان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، اینکه جنگل و فضای سبز بر سلامت جسم و روان انسان موثر است تازگی ندارد. از دیرباز انسان‌ها برای آرامش درونی به فضای سبز پناه می‌برده‌اند و هنوز هم، با وجود نابودی بخش زیادی از جنگل‌ها در سراسر جهان، علاقه انسان‌ها به طبیعت سرسبز کاهش نیافته است.


به گزارش شبکه خبری دویچه وله،محققان ژاپنی نیز در تحقیقات گوناگون به نتیجه‌های امیدبخشی در رابطه با تاثیر جنگل بر سلامت جسم و روان انسان‌ها رسیده‌اند. محققان دانشگاه توکیو کشف کرده‌اند که نیم ساعت پیاده‌روی روزانه در جنگل باعث جذب اکسیژن بیشتر، درمان سردرد و بهبود گردش خون، کاهش فشار خون و استرس می‌شود.
علاوه بر این، رنگ سبز درختان باعث آرامش روحی انسان می‌شود. به همین دلیل کارشناسان می‌گویند که پیاده‌روی در جنگل و اقامت در اماکن پردرخت از هر نظر برای انسان مفید است.

***مواد بو زا
بسیاری از گیاهان و درختان جنگل مواد بو زا ترشح می‌کنند، از جمله ترپن که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند که سپری کردن لحظاتی در جنگل سلول‌های کشنده طبیعی را فعال می‌کند. این سلول‌ها به غده‌های سرطانی حمله کرده و آنها را از بین می‌برند.


سلولهای کشنده طبیعی اولین خط دفاعی بدن در از بین بردن سلولهای سرطانی و سلول های آلوده به ویروس می‌باشند.
پژوهشگران شماری زن جوان را برای پیاد‌ه‌روی به جنگل فرستادند. در روز نخست، پس از دو ساعت پیاده‌روی، تعداد سلول‌های کشنده طبیعی به میزان 50 درصد افزایش یافت. در روز دوم و پس از چهار ساعت پیاده‌روی سلو‌ل‌های کشنده بیش از 70 درصد افزایش یافتند.
این افزایش سلول‌های کشنده بیش از یک هفته دوام داشت.
از دیگر پیامدهای اقامت و پیاده‌روی در مناطق پردرخت می‌توان جلوگیری از اختلالات عصبی، بی‌خوابی، اضطراب، تنش و کم‌اشتهایی نام برد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha