در حالی قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران از بازبینی خطوط تاكسی در تهران خبر می‌دهد که...

تاكسی‌های گمشده پیدا می‌شوند!

سلامت نیوز:در حالی قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران از بازبینی خطوط تاكسی در تهران خبر می‌دهد كه چندین هزار تاكسی گردشی و خطی در معابر شهر ناپدید شده‌اند و این موضوع در برخی خطوط، جابه‌جایی مسافران را با مشكل مواجه كرده است‌. ساماندهی خطوط برای پیدا شدن تاكسی‌های گمشده در پایتخت می‌تواند به ساماندهی جابه‌جایی مسافران كمك شایانی كند.


به گزارش سلامت نیوز، روزنامه جوان نوشت: بخشی از جابه‌جایی مسافران در شهر تهران از سوی تاكسی‌های خطی و گردشی صورت می‌گیرد‌. در این میان 40 هزار تاكسی فرسوده در خطوط مختلف خطی در حا ل جابه‌جایی مسافران هستند. در برخی خطوط هم مسافران كمتری وجود دارد كه این موضوع سبب شده است تا تاكسی‌های این خطوط از خط جدا و در شهر یا مسیرهای دیگری به جابه‌جایی مسافر مشغول شوند.   در حقیقت به دلیل نبود سامانه‌های هوشمند كنترل‌، گم‌شدن تاكسی‌ها در برخی خطوط سبب اخلال در نظم جابه‌جایی مستمر مسافران شده است‌. این وضعیت در خصوص تاكسی‌های گردشی نیز صدق می‌كند. 

 

 
تاكسی‌های چند‌كاره

به دلیل تكمیل نبودن شبكه حمل و نقل عمومی در پایتخت هرگونه كمبودی در این زمینه با به جا ماندن مسافر آشكار می‌شود. برخی رانندگان تاكسی‌ها نه‌تنها در شهر خدمات ارائه نمی‌دهند، بلكه به دلیل اشتغال در سایر مشاغل یا اینكه چون در اختیار بخش‌های دولتی یا خصوصی هستند از جابه‌جایی مسافر جا مانده‌اند. 

در حقیقت با كاهش تعداد تاكسی‌ها به‌خصوص گردشی و خطی آن هم در ایام پیك تردد، در جابه‌جایی مسافران برخی نقاط اخلال به‌وجود آمده و این موضوع نارضایتی مسافران را به‌دنبال داشته است.
 

در همین زمینه سرپرست سازمان تاكسیرانی تهران راجع به ایستگاه‌ها و خطوط تاكسی در تهران با بیان اینكه تاكسی‌های خطی بر اساس مسافت به دو دسته مسافت كوتاه و بلند تقسیم می‌شوند، گفت: از نظر علمی و كارشناسی، تاكسی‌های خطی با مسافت بلند كارآیی پایینی دارند، چراكه تا تاكسی مسافت طولانی را برود و بر گردد، عملاً با ترافیكی كه وجود دارد، نمی‌تواند زمان‌بندی مناسبی برای مسافر داشته باشد. 

 
ردیابی تاكسی‌های گمشده
شهریار افندی‌زاده با بیان اینكه 40 هزار تاكسی خطی در تهران فعال هستند، ادامه داد: در تاكسی‌های خطی با مسافت كوتاه مشكلی نداریم و در زمان پیك ترافیك این خطوط مشكل كمبود و نبود مسافر وجود ندارد، اما در زمان پیك ترافیك برای تاكسی‌های خطی با مسافت بلند مشكل داریم، به گونه‌ای كه معمولاً این تاكسی‌ها در مسیرهای طولانی در ترافیك سنگین می‌مانند و نمی‌توانند به مسافران منتظر در پایانه‌ها خدمات ارائه كنند و بر همین اساس، بازنگری در خطوط بلند و تبدیل آنها به خطوط كوتاه در دستور كار قرار دارد و كارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند.
 

وی با بیان اینكه یكی دیگر از مشكلات تاكسی‌های خطی، نبود مسافر در ساعات غیر پیك است و به همین دلیل، تاكسی‌ها از خط خارج شده‌اند و در سطح شهر به ارائه خدمت می‌پردازند، گفت: باید این موضوع نیز ساماندهی شود و به دنبال آن هستیم تا با كمك نرم‌افزار، تاكسی‌های خطی در ساعات غیر پیك را به خطوطی كه درخواست مسافر بیشتری دارند، هدایت كنیم.  افندی‌زاده افزود: بر این اساس، تاكسی‌های خطوطی كه مسافر ندارند، به دیگر خطوطی كه تقاضای مسافر بیشتر است، سوق داده می‌شوند تا عرضه متناسب با تقاضا باشد. 
به گفته سرپرست سازمان تاكسیرانی تهران تا شش ماه آتی این مهم به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.  

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha