قاتل سریالی گیلان در روز دستگیری، قصد کشتن یک زن دیگر را نیز در کرج داشت که ناکام ماند.

ردپای قاتل سریالی گیلان در شهرهای دیگر کشور کشف شد

سلامت نیوز:قاتل سریالی گیلان در روز دستگیری، قصد کشتن یک زن دیگر را نیز در کرج داشت که ناکام ماند. رضا 40 ساله از سال 87 تا 95 با عنوان مسافربر، زنان را در مسیر شهرستان رشت و امامزاده‌هاشم شهر رشت، سوار خودروی پراید خاکستری‌اش می‌کرد و بعد از ریختن طرح دوستی با آنها و جلب اعتمادشان، طعمه‌ها را به خانه‌اش می‌کشاند و پس از خفه‌کردن این هفت زن و سرقت طلا و اموال باارزش آنها، اجساد قربانیان را در محل‌های خلوت رها می‌کرد. او در برخی جنایت‌ها، قربانیان را مثله می‌کرد.

به گزارش سلامت نیوز، وقایع اتفاقیه نوشت: این متهم بهمن سال گذشته در سرآسیاب کرج شناسایی و بازداشت شد و بعد از دو ماه سکوت، هفته گذشته به هفت جنایت اعتراف کرد و به تشریح جزئیات آن پرداخت. با اعتراف قاتل خونسرد، همسرش که همدست او بود نیز بازداشت شد و به جرایمش اعتراف کرد اما در تازه‌ترین بررسی‌های دایره جنایی احتمال می‌دهند قتل‌های این قاتل در شهرهای دیگر نیز رخ داده باشد. 


سال گذشته و به‌دنبال ناپدیدشدن مرموز چهار زن در رشت و روستاهای اطراف، تحقیقات پلیس برای کشف راز این پرونده آغاز شد. زنان ناپدیدشده، همه افرادی جوان یا میانسال بودند که به گفته خانواده‌هایشان همیشه طلای زیادی همراه خود داشتند و این احتمال وجود داشت که قربانی دزدان شده باشند. کارآگاهان که حدس می‌زدند بین ناپدیدشدن این چهار زن ارتباطی وجود دارد و شاید آنها قربانی یک قاتل سریالی شده باشند، بررسی‌های خود را ادامه دادند و دریافتند که برخی از این زنان، مطلقه یا در شرف طلاق بودند و یکی از آنها از مدتی قبل با مردی حدودا 40 ساله در ارتباط بوده است. این مرد تحت تعقیب قرار گرفت اما هیچ رد و سرنخی از او در دست نبود. وقتی مشخص شد مرد جوان با یکی دیگر از زنان ناپدیدشده نیز در تماس بوده، کارآگاهان مطمئن شدند او از سرنوشت زنان ناپدیدشده خبر دارد و جست‌وجو برای دستگیری او وارد مرحله‌ای تازه شد. تحقیقات پلیس برای به‌دام‌انداختن مرد جوان حدود چهار ماه طول کشید و هربار که مأموران، محل زندگی او را شناسایی می‌کردند، او آنجا را ترک کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد متأهل و پدر یک کودک چهار ساله است و هربار با اجاره خانه‌ای، مدتی در آنجا می‌ماند و بعد محل زندگی‌‌اش را تغییر می‌دهد. درنهایت، مأموران موفق شدند آخرین مخفیگاه او را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. 


اولین قتل در سال 1387


قاتل سریالی زنان سال 1387 درحالی‌که 31 سال داشت، نخستین جنایت خود را مرتکب شده و بعد از قتل زن میانسال، جسدش را به انباری خانه پدری‌اش در روستای خشک اسطلخ برده و همان‌جا دفنش کرده بود. قتل‌های دوم و سوم نیز در اردیبهشت و خرداد سال 1388 رخ داد که در جریان این جنایت‌ها نیز دو زن دیگر به شیوه مشابه کشته شدند اما همزمان با تولد فرزند این جنایتکار، تا حدود چهار سال قتل‌های سریالی متوقف شد ولی در سال 1395 بار دیگر جنایت‌هایش را از سرگرفت و این‌بار در یک سال، چهار زن را پس از ریختن طرح دوستی کشت. فرزاد با اینکه با جابه‌جایی‌های مداوم محل زندگی‌اش سعی داشت ردی از خود بر جا نگذارد، سرانجام فروردین 96 در تله پلیس گرفتار و به‌همراه همسر صیغه‌ای‌اش در یکی از محلات شهر رشت بازداشت شد. او تاکنون به قتل هفت زن اعتراف کرده و پلیس را به محل دفن اجساد قربانیانش برده است. بااین‌حال، تحقیقات تخصصی همچنان ادامه دارد. 


ناکامی در آخرین شکار


تحقیقات از این متهم درحالی ادامه داشت که مأموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد، این مرد پیش از دستگیری نیز زنی را به‌عنوان مسافر سوار خودرویش کرده و با او طرح دوستی ریخته بود و حتی قرار بود روز دستگیری به خانه اجاره‌ای متهم در سرآسیاب بروند که قبل از قتل این زن، متهم دستگیر شد. قاتل سریالی زنان برای اینکه از خود رد باقی نگذارد، بعد از هر قتل سیم‌کارت خود را از بین می‌برد که بررسی آخرین سیم‌کارت او نشان داد، روز دستگیری در تلگرام با زنی میانسال قرار گذاشته بود و اگر یک روز دیرتر دستگیر می‌شد، این زن را هم به قتل می‌رساند. 


قتل مشابه در کرج


با توجه به اینکه احتمال می‌رفت متهم مرتکب قتل‌های دیگری شده باشد، مأموران به تحقیقات ادامه دادند که بررسی‌ها نشان داد، زنی آخرین‌بار با این متهم دیده شده که او نیز ناپدید شده است. زمانی که موضوع را بررسی کردند، متوجه شدند جسد مثله‌شده این زن زمستان سال گذشته در حالی کشف شده که بخشی از بدن مثله‌شده او در شهر فردیس و بخشی دیگر در شهریار کشف شده است. بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد این زن به شیوه مشابه قتل هفت زن در شمال کشور کشته و جسدش تکه‌تکه شده است. با کشف این سرنخ، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله‌ای جدید شد و تحقیقات از قاتل سریالی زنان در ارتباط با پرونده این قتل نیز ادامه دارد. فرزاد تا کلاس اول راهنمایی درس خواند و بعد از آن ترک تحصیل کرد. همسر اول فرزاد پس از طلاق به‌همراه دخترش که هم‌اکنون 11 ساله است نزد خانواده‌اش بازگشت و با آنها زندگی می‌کند. شدت و قساوتی که قاتل سریالی هنگام ارتکاب قتل‌ها و مثله‌کردن اجساد قربانیان به خرج داده است، این فرضیه را مطرح کرده که انگیزه واقعی قتل زنان فقط سرقت جواهرات آنها نبوده و ممکن است مسائل دیگری نیز دخالت داشته باشند که کارآگاهان هم‌اکنون سرگرم تحقیق دراین‌باره نیز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha