سهیلا جورکش یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان که بهمن ماه سال گذشته با کمک و مساعدت وزرای امورخارجه و بهداشت برای انجام عمل جراحی به آمریکا اعزام شد، این روزها خود را برای جراحی آماده می‌کند که برای نخستین بار قرار است انجام شود.

آخرین وضعیت درمانی قربانی اسیدپاشی اصفهان

سلامت نیوز:سهیلا جورکش یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان که بهمن ماه سال گذشته با کمک و مساعدت وزرای امورخارجه و بهداشت برای انجام عمل جراحی به آمریکا اعزام شد، این روزها خود را برای جراحی آماده می‌کند که برای نخستین بار قرار است انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،جورکش در مورد آخرین وضعیت درمانی خود گفت: «در حال حاضر 10 ماه از آخرین عملی که در اسپانیا روی چشم من انجام شد می‌گذرد. در این مدت در سیاهی مطلق به سر می‌برم و جز سیاهی مقابل چشمانم هیچ رنگی نیست. در غربت روزگار را سپری می‌کنم و مدت‌ها است که از دیدن زیبایی‌های دنیا و عزیزانم محروم هستم.»

وی افزود: «در آمریکا پزشکان متعددی چشم من را معاینه کردند. امیدی برای بازگشت بینایی چشم راست من وجود ندارد. به دستور دکتر هاشمی وزیر بهداشت و با هماهنگی دکتر جلیلیان در شیکاگو، دکتر هالند چشم من را معاینه کرد. ابتدا قرار بود عملی روی چشم من انجام شود به این صورت که از چشم مادرم سلول بنیادی برداشته شود و روی چشم من گذاشته شود اما نظر دکتر هالند این بود که چون یکسال برای این عمل دیر آمده‌ام، امید زیادی برای موفقیت این عمل وجود ندارد.»

قربانی اسیدپاشی اصفهان اضافه کرد: «با هماهنگی‌هایی که انجام شد دوباره به بوستون آمریکا برگشتیم. توسط دکتر سمیعی که از ایشان واقعا تشکر می‌کنم، هماهنگی انجام شد تا پزشکانی در بیمارستان هاروارد، چشم من را معاینه کردند. دو نوع عمل برای چشم من پیشنهاد و تصمیم بر این شد که عملی روی چشم من انجام شود که عملی بسیار ظریف است و برای اولین بار قرار است صورت بگیرد. برای انجام این عمل باید مجوزی از FDA صادر شود تا ظرف چند هفته آینده این عمل روی چشم من انجام شود. در صورتی که این عمل ناموفق باشد؛ عمل تیپ 2 روی چشم من انجام می‌گیرد.»

جورکش در مورد وضعیت شبکیه چشم خود نیز گفت: «شبکیه چشم من در حال کشش بود اما خوشبختانه در حال حاضر ثابت شده است.»

او با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه عمل جراحی جدیدی که قرار است انجام دهد اظهار کرد: «امید زیادی برای بازگشت بینایی‌ام دارم. می‌دانم که خدا امید من را ناامید نمی‌کند. از تمام مردم التماس دعا دارم به خصوص در این ایام شعبانیه و ولادت حضرت ابوالفضل(ع) که اعتقاد خاصی به ایشان دارم، من را دعا کنند. امیدوارم با دعای مردم این عمل را با موفقیت پشت سر بگذارم و با سلامت و بینایی به وطن عزیزم برگردم و اقوامم را ملاقات کنم. به قول دکتر خدادوست، تا ریشه در آب است امید ثمری هست و مطمئنم که خدا امیدم را ناامید نمی‌کند.»

این قربانی اسیدپاشی گفت: «از افرادی که در این شرایط به من کمک کردند باید تشکر کنم از جمله دکتر سمیعی و دکتر جلیلیان  که هماهنگی‌های پزشکی را انجام دادند. دکتر ضیایی، دکتر خدادوست هم کمک‌های فکری زیادی به ما کردند. مهرآبادی در کنسول‌گری ایران در آمریکا بسیار با ما همکاری کرد که از ایشان هم تشکر می کنم. همچنین از آقایان دکتر ظریف، دکتر هاشمی، زرین کلاه در وزارت کشور، خانم‌ها ملاوردی معاون رییس جمهور و تاج‌الدین و اثنی‌عشران نماینده‌های اصفهان و مینو خالقی و صابری‌فر بخاطر کمک‌ها و حمایت‌هایی که تا کنون از من کردند بی‌نهایت تشکر می‌کنم. »

وی افزود: «از آقای دکتر روحانی رئیس جمهور عزیر و لایق قدردانی می‌کنم و آرزو دارم که بتوانم با چشم بینا ایشان را ملاقات کنم. امیدوارم که در آینده هم ایشان رئیس جمهور باشند و تدبیر و امید پیشه راه همه انسان‌های شود. ان‌شاء‌الله که صلح جهانی،‌ مهربانی، صداقت، عدالت،‌حقیقت و راستی جای خشم،‌ کینه، ظلم و ستم را در دنیا بگیرد.»

جورکش در مورد پشتیبانی مالی برای هزینه‌های درمانی گفت: «برای پرداخت هزینه‌ها قول‌هایی داده‌اند و از مسئولان درخواست کمک دارم تا این عمل انجام شود و بتوانم به وطنم برگردم.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha