یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 211753

اگر کودک‌تان به خوردن گوشت تمایل ندارد و علاقه زیادی به خوردن انواع ساندویچ و فست‌فود دارد ساندویچ رست بیف خانگی را حتما امتحان کنید. ساندویچی بسیار مقوی و خوشمزه هم برای کودکان و هم بزرگسالان که به راحتی نیز آماده می‌شود.

ساندویچ رست بیف راهی برای گوشت خور کردن کودکان

سلامت نیوز: اگر کودک‌تان به خوردن گوشت تمایل ندارد و علاقه زیادی به خوردن انواع ساندویچ و فست‌فود دارد ساندویچ رست بیف خانگی را حتما امتحان کنید. ساندویچی بسیار مقوی و خوشمزه هم برای کودکان و هم بزرگسالان که به راحتی نیز آماده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، برای آماده کردن این ساندویچ به چندین نان تست یا نان باگت نیاز دارید، 300 گرم گوشت گوساله، 200 گرم قارچ، کمی کره، یک عدد فلفل دلمه‌ای کوچک، دو پیاز متوسط، پنیر ورقه‌ای، نمک، فلفل و آویشن نیز به میزان لازم.

ابتدا گوشت‌ها را به تکه‌های بزرگ قسمت کرده و سعی کنید تکه‌های گوشت حدودا چهار برابر گوشت خورشی باشد. یکی از پیازها را چهارقاچ کرده و با گوشت و سه لیوان آب بگذارید بپزد. وقتی گوشت حسابی پخت و با چنگال به راحتی از هم جدا شد کمی نمک به آن اضافه کنید و پس از چند دقیقه آن را از قابلمه خارج کنید تا سرد شود.

حالا گوشت‌های تکه و سرد شده را ریش ریش کنید و سعی کنید رشته‌های گوشت اندازه هم باشد و ضخیم و نازک نشود. گوشت‌ها که آماده شد قارچ‌ها را برش‌های عمودی بدهید و با کمی کره با حرارت بالا تفت بدهید. دقت داشته باشید اگر حرارت بالا نباشد قارچ آب می‌اندازد و ساندویچ را خراب می‌کند. قارچ‌ها که سرخ شد آنها را کنار بگذارید و در یک ماهی تابه پیاز دیگر را خلالی و سرخ کنید.

وقتی پیازها طلایی شد فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید و بگذارید کمی نرم شود. حالا گوشت رشته شده و قارچ را به پیاز و فلفل دلمه‌ای اضافه کنید و نمک، فلفل و آویشن را اضافه کنید.

کمی که این مواد با هم تفت خورد آن را داخل نان باگت ریخته و پنیر ورقه‌ای را روی مواد بگذارید تا آب شود. اگر مواد داغ باشد پنیر آب می‌شود و اگر پنیرتان همچنان جامد بود می‌توانید ساندویچ را 30 ثانیه در ماکروفر قرار بدهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha