عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس، گفت: در شرایط کنونی فرسایش خاک در کشور بالا است، به گونه ای که میزان این فرسایش به حدود ۲ میلیارد تن در سال می رسد.

سیر صعودی تغییر کاربری و تجاوز به منابع طبیعی در کشور/فرسایش ۲ میلیارد تن خاک در سال

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس، گفت: در شرایط کنونی فرسایش خاک در کشور بالا است، به گونه ای که میزان این فرسایش به حدود ۲ میلیارد تن در سال می رسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،فریده اولاد قباد ، با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل محیط زیستی در کشور، افزود: مجلس در برنامه ششم توسعه، لایحه تالاب ها و لایحه هوای پاک توجه ویژه ای به بحث محیط زیستی داشت و حال نوبت دولت است که با اجرایی کردن این قوانین در پی رفع مشکلات زیست محیطی باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ریزگردها، مدیریت منابع آبی، ریزگردها و آلودگی هوا از جمله مسایلی است که باید اولویت کاری دولت ها در دوره های بعدی باشد و توجه به آن را در پیشبرد اهداف خود قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: واقعیت آن است که نباید بحران محیط زیستی بحرانی تر شود و برای رسیدن به این هدف لازم است با برنامه پیشگیرانه مانع از ادامه روند وضعیت نامطلوب محیط زیست شد از سویی دیگر باید در بودجه های سنتواتی نیز اعتبار و منابعی برای رفع چالش های زیست محیطی در نظر گیرند تا دست دستگاه های دولتی برای حل این مشکلات باز باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرسایش خاک از دیگر مواردی است که مشکلات زیست محیطی زیادی را رقم می زند، افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته فرسایش خاک در کشور بالا است به گونه ای که میزان این فرسایش حدود 2 میلیارد تن در سال است درحالی که به میزان هر سانتی متر خاکی که از بین می رود سالها طول می کشد تا این میزان خاک جایگزین شود.

اولاد قباد تاکید کرد: تجاوز به عرصه های طبیعی و تغییر کاربری ها رو به افزایش بوده که همین مهم مشکلات زیادی را در عرصه زیست محیطی رقم زده است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین سمن های محیط زیست اگرچه رو به افزایش است اما لازم است از لحاظ عملکردی در جایگاه بهتری قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha