اشراری که از خاک کشور پاکستان اقدام به تیراندازی علیه مرزبان ایرانی کرده بودند، 9 تن را به شهادت رسانده، 2 تن را مجروح و یک سرباز را نیز با خود به گروگان برده اند.

سرنوشت نامشخص آخرین بازمانده حادثه میرجاوه

سلامت نیوز:اشراری که از خاک کشور پاکستان اقدام به تیراندازی علیه مرزبان ایرانی کرده بودند، 9 تن را به شهادت رسانده، 2 تن را مجروح و یک سرباز را نیز با خود به گروگان برده اند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، ساعت حوالی 18 روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه، 12 تن از مرزبانان کشور در هنگ مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان برای گشت زنی آماده می‌شوند.

در میان آنها 3 تن نیرو کادر و 9 تن سرباز هستند. منطقه ناامن است. این را سربازان به خوبی می‌دانند به همین خاطر است که هر کدامشان قبل از هر بار رفتن به منطقه برای آخرین بار با خانواده‌هایشان وداع کرده اند.

شاید خیلی هایشان بارها در خواب حمله اشرار را دیده بودند و شاید درگیری، به کابوسی همیشگی برای آنها تبدیل شده بود. کابوسی که ساعت 19 روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه برای 12 سرباز وطن به واقعیت تبدیل شد.

در آن ساعت نیروها به گشت زنی که مشغول می‌شوند به یکباره مورد حمله اشرار قرار می‌گیرند. تروریست ها از داخل خاک کشور پاکستان با استفاده از سلاح های دور برد اقدام به تیراندازی علیه مرزبانان ایرانی کرده و 12 مرزبان را زخمی می‌کنند. پس از زخمی شدن سربازها، تیر خلاص به شقیقه 9 مرزبان ایرانی شلیک می‌شود.

2 تن از سربازان نیز که مورد حمله قرار گرفته اند پس از مصدوم شدن خود را پشت درختان نه چندان بلند که در آن منطقه بی آب و علف وجود دارد پنهان می‌کنند و موفق می‌شوند از این درگیری جان سالم به در آورند.

در این میان اما تکلیف یک تن از سربازان در هاله ای از ابهام قرار دارد. گفته می‌شود وی پس از مصدومیت از سوی گروه تکفیری تروریستی جیش الظلم که مسئولیت این درگیری تروریستی را عهده دار شده به گروگان گرفته شده است.

اکنون وضعیت سعید براتی سرباز 24 ساله اهل شهرستان "آشخانه" از توابع استان خراسان شمالی نامشخص است.

طی دهه اخیر بیش از 380 مرزبان ایرانی از سوی اشرار پاکستان به شهادت رسیده و حدود 800 تن دیگر نیز جانباز شده اند. در این شرایط امید می‌رود رد زنی ها برای یافتن نشانی از سعید براتی سرباز مفقود شده به نتیجه رسیده و این سرباز به میهن بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha