رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی استان اصفهان گفت: در صورت تامین 20 میلیارد ریال، می‌توان 10 پایگاه جدید پیش بیمارستانی در استان اصفهان راه‌اندازی كرد و به استاندارد كشوری رسید.

به گزارش سلامت نیوز حمید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شهر اصفهان در مقایسه با سایر شهرهای استان اصفهان به علت كمبود تعداد پایگاه‌های پیش بیمارستانی، محروم‌ترین نقطه استان اصفهان شناخته شده است.
وی بیان داشت: در سال جاری قرار شده كه تعداد پایگاه‌های پیش‌بیمارستانی از 84 پایگاه به 96 پایگاه برسد در صورتی كه پایگاه‌ها بر اساس استاندارد توزیع نشده است.
رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی استان اصفهان خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكی اصفهان، تعدادی از نیروی انسانی مورد نظر خود را در بخش خصوصی و دولتی استخدام كرده و با 600 نفر نیرو در هر دو بخش خدمت‌رسانی می‌كند كه با جابه‌جایی ردیف استخدام آنها از بخش دولتی به خصوصی، در راستای اصل 44 قانون اساسی حركت كرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر با كمبود جدی پرستار، تكنسین فوریت‌های پزشكی و تكنسین هوش‌بر مرد در پایگاه‌های پیش بیمارستانی روبه‌رو هستیم.
اسماعیلی افزود: از ابتدای سال تاكنون 25 هزار نفر ساعت آموزش داده شده و 6 هزار سی‌دی آموزشی نیز تاكنون توزیع شده است.
وی اضافه كرد: شهر اصفهان با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت، تنها 30 پایگاه پیش بیمارستانی را در خود جای داده و به اندازه 10 پایگاه از استاندارد كشوری فاصله دارد.
رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی استان اصفهان از وجود 22 پایگاه پیش بیمارستانی در استان اصفهان خبر داد و تصریح كرد: در سال جاری دو پایگاه جاده‌ای و شش پایگاه شهری راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha