رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران با اشاره به این که هزینه های درمان بیماران مبتلا به سرطان در دولت قبلی بسیار بالا بود، خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه های درمانی و حتی رایگان شدن برخی هزینه های کمر شکن بیماران مبتلا به سرطان به همراه داشت و بار سنگینی از روی دوش مردم برداشت.

جدول/هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان؛ قبل و بعد از طرح تحول سلامت

سلامت نیوز: رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران با اشاره به این که هزینه های درمان بیماران مبتلا به سرطان در دولت قبلی بسیار بالا بود، خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه های درمانی و حتی رایگان شدن برخی هزینه های کمر شکن بیماران مبتلا به سرطان به همراه داشت و بار سنگینی از روی دوش مردم برداشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین،دکتر محمد رضا قوام نصیری در خصوص وضعیت درمان بیماران سرطانی در دولت های نهم و دهم افزود: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، مشکلات متعددی در حوزه بهداشت و درمان و بخصوص درمان بیماران سرطانی وجود داشت و هزینه ها بسیار بالا بود. داروهای بیماران مبتلا به سرطان به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزان و یا کمبود دارو از کشورهایی مثل هند، پاکستان و اروپای شرقی وارد می شد که به حدی بی کیفیت و عوارض شان زیاد بود که زندگی بیماران را مورد تهدید قرار می داد، اما خوشبختانه پس از اجرای طرح تحول سلامت، علاوه بر افزایش کیفیت داروها، هزینه های کمرشکن بیماران سرطانی نیز به شکل مطلوبی کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در دولت قبل، میانگین هزینه «رادیوتراپی» ۵۰۰ هزار تومان بود که ۷۰ درصد آن را دولت و ۳۰ درصد باقیمانده را مردم پرداخت می کردند، اما در دولت یازدهم هزینه انجام همین عمل درمانی با اجرای طرح تحول سلامت کاملا رایگان است.

رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران با اشاره به این که بخش شیمی درمانی نیز در طرح تحول سلامت رایگان شده است، عنوان کرد: در دولت قبل، هر جلسه شیمی درمانی با مبلغ ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان انجام می شد که ۳۰ درصد آن را مردم و ۷۰ درصدش را دولت پرداخت می کرد که در دولت فعلی، هزینه شیمی درمانی در طرح تحول ۱۰۰ درصد رایگان شده است و بیمار هیچ هزینه ای از جیب خود نمی پردازد.

قوام نصیری در مورد هزینه های هورمون تراپی بیان کرد: در هورمون تراپی از نوعی قرص استفاده می شود که قیمت آن در دولت قبل دو هزار تومان بود. در این نوع درمان بیمار در روز یک قرص اما به مدت طولانی به طور مثال دو یا سه سال متناوب استفاده می کند. در ظاهر چندان هزینه بردار نیست، اما زمانی که به مدت طولانی مصرف می شود، رقم آن را که جمع بزنید، به عدد میلیون می رسید. در این نوع درمان، در صورتی که داروهای مصرفی در سیستم «فارماکوپه» سازمان غذا و داروی کشور ثبت شده باشد، هزینه اش رایگان است.

وی در مورد هزینه بستری بیماران شیمی درمانی در دولت قبل خاطرنشان کرد: در دولت قبل ۳۰ درصد آن را مردم و ۷۰ درصد را باقیمانده را دولت پرداخت می کرد، اما در دولت یازدهم و پس از اجرای طرح تحول سلامت، رایگان شد.



نوع درمان دولت نهم و دهم
هزینه نهایی پس از طرح تحول سلامت
رادیوتراپی ۵۰۰ هزار تومان
رایگان
شیمی درمانی هر جلسه ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان
رایگان
هورمون تراپی

هر عدد قرص دو هزار تومان


رایگان
هزینه بستری ۳۰ درصد پرداخت توسط مردم
رایگان
رئیس انجمن کلینیکال آنکلوژی ایران با بیان این مطلب که طرح تحول سلامت طرح بسیار خوبی است، اما بدعهدی سازمان های بیمه گر در پرداخت مطالبات روند پیشرفت آن را با اختلال مواجه می کند، عنوان کرد: مردم به دستاوردهای این طرح عادت کرده اند و امیدواریم با تامین منابع مالی، طرح تحول سلامت همچنان تداوم پیدا کند تا شاهد پیشرفت نظام سلامت و درمان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha