یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 211767

زندگی عادی امروزی، یعنی محرومیت از خواب کافی، بدغذایی و تغذیه ناسالم، اضطراب بیش از حد و بی‌تحرکی. بهتر است نگاهی اجمالی به این نوع زندگی عادی و عواقب آن بیندازیم.

لطفا عادی زندگی نکنید!

سلامت نیوز: زندگی عادی امروزی، یعنی محرومیت از خواب کافی، بدغذایی و تغذیه ناسالم، اضطراب بیش از حد و بی‌تحرکی. بهتر است نگاهی اجمالی به این نوع زندگی عادی و عواقب آن بیندازیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، این روزها نوعی زندگی عادی و نرمال محسوب شده است که با عادی بودن فرسنگ ها فاصله دارد.


خواب

بنابر گفته محققان، در دنیای مدرن و پرمشغله امروز، افراد بسیاری دچار کم خوابی هستند. در حقیقت شبانه روز را با کمبود خواب بدون اینکه فرصت جبران آن را بیابند می گذرانند.

در نتیجه پس از مدتی گرفتار مشکلات نامطلوب و بی انتهای روحی و جسمی مانند  ناراحتی های قلبی، استرس های شدید و عملکرد شناختی کمتر می شوند.


غذا

در دنیای مدرن امروز، اکثر مردم به دلایل متفاوت مانند کم وقتی و پرمشغله بودن یا صرفا خوشمزه بودن خوراکی های ناسالمی چون فست فودها از غذای مطلوب و کافی پر فیبر و ویتامین دار بهره نمی برند.

آنها بیشتر از خوراکی های خوش طعم و پرچرب _  از دسرهای خامه ای گرفته تا خوراکی های سرخ کرده – استقبال می کنند.

همچنین برخی دیگر بعضی از وعده غذایی روز را از دست می دهند. این افراد در طولانی مدت دچار بیماری های مختلف شده و از کیفیت زندگی شان کاسته می شود.

وضع روحی

اضطراب مردم به شدت بالا رفته است. هر کس برای رسیدن به هدفش بسیار عجله دارد، گویی نگران است که از دیگری عقب بماند.

این نوع رفتار موجب شده که استرس و فشار آن روی زندگی به شدت حس شود و فرد مضطرب شود و اضطراب فراوان، عواقب بدی چون چاقی، بی خوابی، و حتی از دست دادن سلول های مغزی درپی دارد.

ورزش

مردم از تحرک کافی برخوردار نبوده و ورزش را جزء اصلی برنامه های کاری و زندگی خود نمی دانند و این مورد مهم را به دست فراموشی سپرده اند.

این افراد پس از مدتی به ویژه از زمان میانسالی به بعد دچار مشکلات بسیاری می شوند. مشکلات جسمی و روانی از جمله، کم شدن قدرت شناختی و افسردگی کمترین عوارض بی تحرکی است.

همچنین فرآیند پیری در آنها زودتر رخ می دهد.

موارد فوق تنها چند مورد از بیشمار رفتارهای غلطی است که عادی شده اند و بنابراین باید گفت: "لطفا عادی زندگی نکنید!" و در ضمن اگر بخواهید می توانید درست زندگی کنید.

به طور مثال در دهه 80 در اماکن عمومی مانند رستوران ها، مردم بدون توجه سیگار می کشیدند این وضعیت در دهه 90 به گونه ای تغییر کرد که سیگاری ها به احترام غیرسیگاری ها بیرون از رستوران سیگار می کشیدند.

اما امروزه در اماکن عمومی سیگار کشیدن ممنوع است. همینطور که مردم در این زمینه آموزش دیدند و نتیجه بخش هم بوده است باید نحوه درست زندگی کردن را نیز بیاموزند و به مرور دست از عادت های غلطی که عادی و طبیعی به نظر می آیند برداشته و زندگی مطلوبی درپیش بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha