مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو با اشاره به شایعاتی که در خصوص استفاده از پودر بهداشتی برای تسریع در رشد هندوانه در فضای مجازی مطرح می شود، گفت: این مسئله واقعیت ندارد.

استفاده از پودر بهداشتی برای رشد هندوانه صحت دارد؟

سلامت نیوز:مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو با اشاره به شایعاتی که در خصوص استفاده از پودر بهداشتی برای تسریع در رشد هندوانه در فضای مجازی مطرح می شود، گفت: این مسئله واقعیت ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محسن عصار با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف میوه های فصلی مانند هندوانه و شایعاتی که در خصوص استفاده از پودر بهداشتی برای تسریع در رشد هندوانه در فضای مجازی مطرح می شود، اظهار داشت: این بار «خلاقیت های سیاه» بستر خودنمایی خود را در این حوزه پر مخاطب یافته اند تا با طرح سخنانی بی پایه اذهان مردم را درگیر تشویشی دیگر نمایند.

اضافه کرد: طرح این مطلب که پودر بهداشتی می تواند در رشد هندوانه موثر باشد بر اساس ماهیت فیزیولوژیکی محصول، محال ممکن و قطعا مغایر با مستندات علمی است.

وی ادامه داد: کسانی که اندک آشنایی با این مباحث دارند به خوبی می دانند که بیشتر ماده تشکیل دهنده پودر بهداشتی، آهک است که بر فرض محال اگر هم تسریع گر رشد هندوانه هم باشد برای افراد سودجو، بهره مندی از این روش اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

مشاور سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه انجام این کار از نظر بهداشتی نیز به صلاح خود کشاورزان هم نیست بیان کرد: هیچ فرد عاقلی وارد بازی سراسر باختی با این ریسک نمی شود.

عصار خاطر نشان کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر انجام چنین اقدامی در هیچ نقطه ای از کشور دریافت نشده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha