یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 211775

ناخن ها منعکس کننده عادات خوب و بد هستند. جدا از جاذبه آرایشی، ناخن ها وظایف دیگری نیز به عهده دارند از جمله کمک به بلند کردن اجسام با ایجاد تکیه گاه برای بافت انگشتان و یا دستکاری اجسام و از همه مهمتر این که ناخن ها سلامت کلی بدن را بازتاب می کنند.

ناخن ها نیاز به دریافت 7 ویتامین ضروری دارند

سلامت نیوز: ناخن ها منعکس کننده عادات خوب و بد هستند. جدا از جاذبه آرایشی، ناخن ها وظایف دیگری نیز به عهده دارند از جمله کمک به بلند کردن اجسام با ایجاد تکیه گاه برای بافت انگشتان و یا دستکاری اجسام و از همه مهمتر این که ناخن ها سلامت کلی بدن را بازتاب می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، اگر روی ناخن‌هایتان برآمدگی، فرورفتگی یا رنگ غیرطبیعی مشاهده کردید، لازم است که ترکیبات بیشتری از ویتامین ‌های ضروری و مکمل‌ ها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

ویتامین ب: کمبود این ویتامین سبب نازک شدن و شکستگی ناخن‌ ها می شود و کمبود اسید فولیک نیز که از گروه ویتامین‌های ب است می ‌تواند سلامت ناخن‌ها را تهدید کند.

بیوتین: بیوتین نیز در واقع از خانواده ویتامین‌ های ب و یک ویتامین محلول در آب است یعنی نمی ‌توانید آن را در بدن ذخیره کنید. این ویتامین کراتین تولید می‌ کند که برای رشد ناخن ‌ها لازم است.

ویتامین آ: برای سلامت دندان ‌ها، قشر مخاطی و پوست ضروری است. کمبود این ویتامین که به علت ایجاد مشکلاتی در جذب پروتئین، رشد ناخن‌ ها را نیز کند می ‌کند، ممکن است سبب خشکی و شکنندگی ناخن‌ ها یا بروز ناخنک شود.

کلسیم: زمانی که یک مکمل کلسیم را انتخاب می ‌کنید، حتما مکملی را که حاوی منیزیم و ماده معدنی بورون است استفاده کنید. اگر ناخن ‌های سست، شکننده و خشکی دارید، اضافه کردن مقدار بیشتری کلسیم می ‌تواند در رشد ناخن‌ ها موثر باشد. رژیم غذایی مناسب برای افزودن کلسیم، استفاده از محصولات لبنی است که دارای میزان بالای کلسیم هستند.

ویتامین ث: این ویتامین برای افزایش سلامت عمومی و استحکام بخشی به ناخن ‌های سست و بدشکل هم موثر است. کمبود ویتامین ث ممکن است باعث نازک شدن و شکنندگی ناخن‌ ها و منجر به ناخنک ‌شود.

روی (زینک): زینک به ترمیم بافت‌ ها، التیام زخم ‌ها و تولید هورمون ‌ها کمک می ‌کند. همچنین می‌توانید با مصرف لوبیا قرمز، مرغ، برنج و پنیر زینک بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ویتامین ای: این ویتامین نه تنها خواص آنتی ‌اکسیدانی بالایی دارد بلکه به دلیل کمک به بهبود گردش خون در تقویت و رشد ناخن ‌ها موثر است.

منبع:www.rd.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha