نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مورد ادعاهای قالیباف در مورد تولید برق از زباله و نقش شورای عالی معماری در بلندمرتبه‌سازی تهران توضیحاتی ارائه کرد.

شهرفروشی برای درآمدزایی توسط شهرداری تهران

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مورد ادعاهای قالیباف در مورد تولید برق از زباله و نقش شورای عالی معماری در بلندمرتبه‌سازی تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدمهدی تندگویان، با اشاره به سخنان مطرح شده از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پیرامون مسائل شهری در مناظره جمعه گذشته کاندیداها با بیان اینکه در مناظره قالیباف به گونه‌ای سخن گفت که گویا مقصر بلندمرتبه‌سازی در تهران شورای عالی معماری و شهرسازی است؛ اما واقعیت این است که اگر این شورا مقصر است، چرا وضعیت بلندمرتبه‌سازی در مابقی کلانشهرها وضعیت اینگونه نیست؟! گفت: توجیه بدتر از گناه است و نباید تقصیرها را به گردن شورای عالی معماری و شهرسازی انداخت؛ چراکه عمده مجوز بلندمرتبه‌سازی‌ها تحت عنوان طرح‌های ویژه مناطق در کمیسیون ماده 5 که در شهرداری تهران تشکیل جلسه می‌دهند، داده می‌شود و این بلندمرتبه‌سازی‌ها در راستای درآمدزایی انجام می‌شود.

سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای عالی معماری می‌تواند در مواردی که تشخیص می‌دهد احداث بلندمرتبه‌سازی خلاف است، وارد شود، گفت: شورای عالی معماری اصالتا پروانه صادر نمی‌کند اما می‌تواند در مواردی که تشخیص تخلف از سوی کمیسیون ماده پنج است وارد شود.

وی همچنین در مورد ادعای تولید برق از زباله با بیان اینکه این چه مدلی است که مسوولان در پیش گرفته‌اند گفت: در جلسه علنی شورای شهر تهران باقرصاد رییس سازمان پسماند ادعا می‌کند که نمی‌توانیم از زباله برق تولید کنیم چراکه وزارت نیرو برق تولیدی را به قیمت مناسب نمی‌خرد و هفته گذشته نیز در کانال معاونت برنامه‌ریزی مسوولان امر باز هم ادعا کردند که چون دولت همکاری مناسبی ندارد، نمی‌توان برق تولید کرد، اما از سوی دیگر شاهد هستیم که در مناظره شهردار تهران می‌گوید که از زباله برق تولید می‌کنیم و جای سوال است که بالاخره برق تولید می‌شود یا نه.

سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران افزود: اگر ادعای شهردار تهران مبنی بر اینکه از زباله برق تولید می‌شود را بپذیریم جای سوال است که چرا تا امروز رقم تولید انرژی برق اعلام نشده و اگر برق تولید می‌شود چرا تاکنون فروخته نشده است و در طی 12 سال اخیر هیچ دستاورد و درآمدزایی نداشته‌ایم.

تندگویان افزود: اگر از زباله‌های شهر درآمد داریم چرا ردیف بودجه 1400 میلیارد تومانی برای سازمان پسماند قرار داده شده و به نظر می‌رسد ادعاهای مطرح شده درست نیست و حتی در زمینه تفکیک زباله نیز هیچ اقدام جدی صورت نگرفته و می‌توان آن را در زندگی دید به گونه‌ای که به عنوان یک شهروند هیچ‌کداممان تفکیک زباله ندیده‌ایم و می‌بینیم که همه مخازن، زباله‌ها را در هم می‌ریزند و این در حالی است که که در طی این 12 سال هیچ گونه فرهنگ سازی و آموزش در زمینه تفکیک زباله‌ها انجام نشده و البته چند ماهی است که پایگاه‌هایی برای تهویه زباله خشک در نقاط مختلف شهر ایجاد شده است؛ اما کجای دنیا شهروند موظف است زباله خشک خود را تحویل بدهد و نقش شهرداری در این زمینه کجاست؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha