یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست خشونت های خانگی به ویژه کودک آزاری و همسر آزاری را با مرکز اورژانس اجتماعی یا شماره تلفن 123 درمیان بگذارند.

خشونت خانگی را به 123 اطلاع دهید

سلامت نیوز:  رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست خشونت های خانگی به ویژه کودک آزاری و همسر آزاری را با مرکز اورژانس اجتماعی یا شماره تلفن 123 درمیان بگذارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود که خدمات خود را از طریق خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می دهد و در بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کند.
حسین اسدبیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکلات مدنظر اورژانس اجتماعی در درجه اول خشونت های خانگی به ویژه کودک آزاری ، بعد، همسر آزاری است و بعد از اینها خودکشی در اولویت ما قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: خودکشی در اولویت است چراکه این مساله منجر به از دست رفتن جان انسان ها می شود اما تلفن ها، تماس ها و خواسته هایی که مردم دارند در تماس با شماره تلفن 123 جدا از این مسائل است.

**تماس با اورژانس اجتماعی برای حل مشکل جزئی زناشویی!
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص تماس های تلفنی مردم با محوریت مسائل کلی گفت: بطورمیانگین سال گذشته حدود 600 هزار تماس تلفنی با موضوعات کلی گرفته شد که فقط حدود 146 هزار تماس با فعالیت های اورژانس اجتماعی مرتبط بود.
اسدبیگی افزود: مردم در این تماس های کلی، مسائل مختلفی را بیان می کنند بطورمثال می گویند؛ در مورد اعتیاد چکار کنیم که این موارد را به خط ملی اعتیاد به شماره 09628 ارجاع می دهیم.
وی تصریح کرد: بقیه تلفن ها نیز که مرتبط به نظر می رسند متاسفانه با آن مسائلی که مرکز مداخله در بحران و آسیب های اجتماعی برای آن تاسیس شده است، نیست بلکه گاهی کمک موردی می خواهند.
وی ادامه داد: گاهی مردم درمورد اختلافات جزئی زناشویی تماس می گیرند و به همین علت تلاش داریم که مراکز اورژانس اجتماعی را سر و سامان بهتری دهیم و از سوی دیگر خدمات درست و مناسبی داشته باشیم و اطلاع رسانی کنیم تا مردم بیشتر با آن خدمات تخصصی اصلی ما آشنا شوند و برای آن تماس بگیرند یا به مرکز مداخله مراجعه کنند یا از خدمات سیار ما استفاده کنند.

**نیروی انسانی به تعداد کافی نداریم
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در طول 18 سالی که از عمر مراکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی می گذرد، این مراکز امتحان خود را پس داده و مراکز اورژانس اجتماعی نشان داده اند که می توانند در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی داشته باشند.
اسدبیگی، موارد خشونت های خانگی، خودکشی، فرار از منزل و سایر آسیب های اجتماعی را -که مردم به طور روزمره ممکن است با آنها سر و کار داشته باشند- از جمله برنامه های هدف اورژانس اجتماعی برشمرد.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول این 18 سال، مردم چندان با این خدمات آشنایی ندارند؛ ضمن اینکه نیروی انسانی در این مراکز به تعداد کافی نیستند که بتوانند پاسخگوی مردم باشند.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: هنگامی که یک بار در رسانه ها به ویژه صدا و سیما تلفن 123 و اورژانس اجتماعی را مطرح می کنیم، یکباره سیل تلفن ها و نیازها و خواسته های مردم سرازیر می شود و همکاران ما پشت سرهم این تلفن ها را جواب می دهند که این امکانات به ویژه در شهرستان ها نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha