قاضی یک دادگاه کیفری در استان اصفهان شکارچی های غیر مجاز دستگیر شده در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی را به جای تحمل حبس به مجازات فرهنگی از قبیل تحقیق علمی در زمینه محیط زیست ، اصلاح رفتار و نیزتغذیه وحوش در فصول سرد سال محکوم کرد.

قاضی اصفهانی شکارچیان غیر مجاز را به مجازات فرهنگی محکوم کرد

سلامت نیوز:قاضی یک دادگاه کیفری در استان اصفهان شکارچی های غیر مجاز دستگیر شده در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی را به جای تحمل حبس به مجازات فرهنگی از قبیل تحقیق علمی در زمینه محیط زیست ، اصلاح رفتار و نیزتغذیه وحوش در فصول سرد سال محکوم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، یک مقام قضایی 2 متخلف شکار وصید را به اتهام شکار یک راس بزکوهی، توهین به مقامات و ماموران دولت و تمرد نسبت به ماموران حین انجام وظیفه به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان،همچنین یکی از متخلفان شکارو صید علاوه بر مجازات های مزبور به تحمل یک سال حبس به سبب تمرد از دستور ماموران و تحمل 74 ضربه ضربه شلاق تعزیری بابت توهین به ماموردولت حین انجام وظیفه محکوم شد.


اما دادگاه اجرای مجازات این متهمان را به دلیل نبود سابقه کیفری و تخفیف به لحاظ جوان بودن و پیش بینی اصلاح مرتکبان مناسبت ندانست و قرار تعلیق مجازات های حبس متخلفان را به مدت سه سال صادرکرد.


این مرجع قضایی افزود : متخلفان در این مدت باید ملتزم به حسن رفتار و عدم ارتکاب بزه در آینده شده و همکاری لازم را با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محل زندگی خود درزمینه حفاظت از حیات وحش به خصوص تغذیه حیوانات درفصول سرد در مناطق حفاظت شده داشته باشند.


همچنین به صورت هر دو ماه یک بار به واحداجرای احکام مراجعه و چهل بار عبارت من انسان خوب و متمدنی هستم، شکار حیوانات و بدر رفتاری با آنها باعث سنگ دل شدن انسان می شود ؛ من دوست ندارم انسان سنگ دلی باشم پس حیوانات را شکار نمی کنم و به آنها آزار نمی رسانم چرا که عواقب تغییر در اکوسیستم در درجه اول متوجه نوع بشر خواهد بود را رونویسی کنند.


متخلفان همچنین باید تحقیقی یک صفحه ای در هر جلسه راجع به یکی از گونه های جانوری بومی ایران که در معرض انقراض است انجام دهند و در نیزگواهی همکاری اداره محیط زیست به همراه گواهی عدم سوء پیشینه خود را در یک روز مانده به پایان تعلیق به دادستان ارائه کنند.


چنانچه محکومان درمدت تعلیق بدون عذر موجه ازدستورهای دادگاه تبعیت نکنند دادگاه صادر کننده حکم قطعی به درخواست دادستان یا قاضی اجرای احکام، حسب مورد برای بار اول یک تا 2 سال به مدت تعلیق اضافه یا قرار تعلیق را لغو می کند ؛ هرگاه محکوم از تاریخ صدور قرار تا پایان مدت تعلیق، مرتکب یکی از جرایم عمدی موجب حد، قصاص،دیه یا تعزیر تا درجه هفت شوند دادگاه قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حکم معلق را نیز صادر می کند.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی در جنوب شرقی شهر اصفهان واقع شده است.


مساحت پارک ملی کلاه قاضی بیش از 47 هزار هکتار و مساحت پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی بیش از سه هزار و 500 هکتاراست.
در این منطقه تاکنون 252 گونه گیاهی مانند کاسنی، درمنه، علف شور، بنه و بادام کوهی، 17 گونه پستاندار، 45 گونه پرنده و 11 گونه خزنده شناسایی شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha