برای نخستین بار به صورت همزمان 9 مرکز دولتی ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی به کودکان 12 تا 6 سال در مرکز و جنوب استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معاون اجرائی مرکز بهداشت استان در مراسم افتتاح یکی از این مراکز در زاهدان گفت: 248  هزار دانش آموز 12 تا 6 ساله درمرکز و جنوب استان مشغول تحصیل هستند که این 9 مرکز به آنان خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد.
دکترجمشید  اویسی با بیان این که دندان 6، اولین دندان دائمی  است که در کودکان رشد می کند و تاثیر زیادی در رشد سایر دندان ها دارد گفت: آموزش  پیشگیری ازپوسیدگی و نیز ترمیم دندان 6  و پیشگیری از پوسیدگی و همچنین  ترمیم دندان های شیری و دائمی این دانش آموزان ، از جمله  فعالیت های این مراکز خواهد بود.
وی همچنین به  همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان ،بیمه خدمات درمانی , بیمه تامین اجتماعی, بیمه نیروهای مسلح و کمیته امداد در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته دانش آموزان بی بضاعتی که بیمه نیستند و از طریق آموزش و پرورش به این مراکز معرفی می شوند به طور رایگان بیمه شده و از خدمات درمانی استفاده می کنند.
بر اساس این گزارش مسئول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان نیز با اشاره به این که مهم ترین علت پوسیدگی های دندانی دانش آموزان ، استفاده از مواد کربوهیدراتی و تنقلات در زنگ های تفریح مدارس است  افزود: بیشترین آسیب بر مینای دندان دانش آموزان وارد می شود.
دکتر سعید محمد شهنوازی ادامه داد: در این طرح خدمات وارنیش فلوراید که ژلی است که برای استحکام مینای دندان استفاده می شود، در 3 دوره 6 ماهه به دانش آموزان ارائه می شود.
وی ارائه خدماتی چون ویزیت، جراحی، کشیدن دندان، رادیوگرافی، ترمیم دندان، جرم گیری، فلورایدتراپی و آموزش بهداشت دهان و دندان را از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha