شاید شما هم جزو افرادی باشید که از گشت و گذار در طبیعت لذت ببرید و مسائل ایمنی را نادیده بگیرید اما خواندن این متن شاید موجب تجدید نظر شما در این رابطه شود.

سلامت نیوز:شاید شما هم جزو افرادی باشید که از گشت و گذار در طبیعت لذت ببرید و مسائل ایمنی را نادیده بگیرید اما خواندن این متن شاید موجب تجدید نظر شما در این رابطه شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در طی سفر یک زن چینی 28 ساله به جنگل های برزیل حشره عجیبی به اندازه و شکل یک بادام زمینی، پای راست وی را نیش زد اما تا چند روز پس از برگشت به خانه خود در شانگهای چین همچنان احساس خارش در ناحیه گزش این حشره می کرد و به جز جای گزش علائم دیگری نداشت.

چند روز بعد این زن چینی با صحنه وحشتناکی مواجه شد که  کرم های کوچکی به سرعت از زیر پوست وی خارج می شدند.




این زن چینی پس از مراجعه به پزشک متوجه شد که مگس پاشنه با نام علمی "Dermatobia hominis"  که سه توده لارو بر روی هر پایش وجود دارد و هر چند ساعت آن ها را آزاد می کند پای این زن را گزیده و لاروهایش را در زیر پوست او رها کرده بود.

این زن در نهایت زیر تیغ جراحی رفت تا لاروهای باقی مانده زیر پوستش را جراحان خارج کنند، حال عمومی او پس از اتمام دوره نقاهت با مصرف آنتی بیوتیک بهبود پیدا کرد و اثراتی از بیماری در وی مشاهده نشد.



مگس های پاشنه در مناطق جنگلی و پر درخت طبیعت به هنگام گزش، خون موجود  میزبان را مکیده و لارو خود را بر روی بدن او به جای می گذارند به همین دلیل در فصول گرم از پوشیدن لباس هایی که ایمنی کافی در برابر گزش حشرات ندارند اجتناب کنید.


منبع:dailymail


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha