رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بیمارى‌هاى مرتبط با شغل افراد جزء بیمارى‌هاى پرمخاطره محسوب می‌شوند که درمان آن‌ها هزینه‌هاى زیادى را به فرد تحمیل مى‌کند.

مشکلات اسکلتی و پوستی شایع‌ترین بیماری‌های مرتبط با شغل

سلامت نیوز:رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بیمارى‌هاى مرتبط با شغل افراد جزء بیمارى‌هاى پرمخاطره محسوب می‌شوند که درمان آن‌ها هزینه‌هاى زیادى را به فرد تحمیل مى‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، خسرو صادق‌نیت، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در حاشیه همایش روز جهانی ایمنی و سلامت کار  در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بیمارى‌هاى اسکلتى به عنوان شایع‌ترین بیمارى شغلى شناخته می‌شوند که بروز آن‌ها اغلب به دلیل حمل و نقل بار سنگین است.

وی در خصوص سایر بیماری‌های مرتبط با محیط کار افراد گفت: بیمارى‌هاى پوستى و کاهش شنوایى از جمله شایع‌ترین بیمارى‌هاى شغلى به‌حساب می‌آیند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: بیمارى هاى شغلى جز بیمارى هاى پرمخاطره است که درمان و هزینه هاى زیادى به فرد و جامعه تحمیل مى کند زیرا وقتى فردى دچار سرطان، نارسایى قلبى مى‌شود درمان وی به سختى صورت گرفته و هزینه سنگینی به وی تحمیل می‌شود.

صادق نیت با بیان اینکه در سال های گذشته اقدامات خوبی در زمینه بهداشت محیط کار صورت گرفته است ادامه داد: افزایش بازرسان، تامین تجهیزات پیشرفته براى نظارت و توجه به اطلاعات و ایجاد سامانه‌هاى پیشرفته براى ثبت داده‌ها از اقدامات خوب صورت گرفته در این حوزه است.

وى افزود: در حال حاضر بیش از ٣٠٠ شرکت خصوصى در جهت پیشگیرى از بروز بیمارى‌هاى شغلى با وزارت بهداشت همکارى مى‌کنند تا حوادث شغلى را اندازه گیرى کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha