یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 211811

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منابع مالی دولت در حوزه سلامت محدود است و در چنین شرایطی با پول ایرانی، خدمات آمریکایی نمی‌دهند، باید بر اساس پول و منابع مالی خودمان سفره پهن کنیم.

پزشکیان: با پول ایرانی خدمات آمریکایی نمی‌دهند

سلامت نیوز:نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منابع مالی دولت در حوزه سلامت محدود است و در چنین شرایطی با پول ایرانی، خدمات آمریکایی نمی‌دهند، باید بر اساس پول و منابع مالی خودمان سفره پهن کنیم.

به گزارش سلامت نوز به نقل از ایسنا،  مسعود پزشکیان در افتتاحیه  جلسه و نشست  مشترک هیئت‌های امنای دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی منطقه دو آمایشی، گفت:  باید بنشینیم و مشخص کنیم آیا هزینه‌کردهای ما از نظر اقتصادی درست است یا نه؟

وی ادامه داد: اگر قرار است کاری بکنیم، باید بر اساس پولی که داریم، برنامه‌ریزی کنیم، غایت هدف ما رضایت مردم است که آن نیز در گرو رفع نیازهای اولیه خدمات درمانی و بهداشتی همه مردم است.

وی با بیان اینکه  حاکمیت باید کاری کند که تمامی مناطق تحت پوشش قرار گیرند، گفت: مدیران بهداشتی و درمانی باید مورد اعتماد مردم قرار گیرند و این مهم جز با در صحنه بودن و در کنار مردم بودن این مسئولان، امکان پذیر نیست.

پزشکیان یادآور شد: پوشش همگانی خدمات درمانی و بهداشتی نیاز مردم ما است، باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا توانسته‌ایم در ارائه خدمات به صورت عادلانه عمل کنیم؟ یعنی خدماتی که یک شهرنشین دریافت می‌کند همان خدماتی است که در حاشیه‌ی شهرها و یا در روستاها ارائه می‌شود؟

وی گفت: اگر سرانه درمانی هر استان را به خودشان بدهند، هر مدیری می‌داند که چقدر منابع در اختیار دارد و چه میزان باید هزینه بکند، اینجا است که بر اساس پولی که هزینه می‌کنیم سهم هر کس از خدمات بهداشتی درمانی در سفره‌اش گذاشته می‌شود.

پزشکیان در ادامه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد یک پزشک دید جامع و فراگیر داشته باشد، پزشکی که در یک روستا کار می‌کند باید افق وسیعی نسبت به کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند، داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha