معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از اجرای کشوری طرح غربالگری اوتیسم کودکان و آلزایمر سالمندان در سال 96 خبر داد.

اجرای کشوری غربالگری اوتیسم کودکان و آلزایمر سالمندان در سال96

سلامت نیوز:معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از اجرای کشوری طرح غربالگری اوتیسم کودکان و آلزایمر سالمندان در سال 96 خبر داد.

به گزارش سلمت نیوز به نقل از پانا،حسین نحوی نژاد  با اشاره به برنامه های معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی برای سالمندان در سال 96 اظهارداشت: بحث غربالگری کودکان و سالمندان را در سال جاری به صورت کشوری و سراسری اجرا خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: غربالگری کودکان در زمینه اوتیسم صورت می گیرد و غربالگری سالمندان نیز در رابطه با موضوع آلزایمر انجام می شود که از مسایل مهمی هستند که تاکنون به صورت استانی و محدود انجام می شد اما قرار است در سال جاری به صورت سراسری اجرا شود.

وی با ابراز نگرانی از افزایش اوتیسم در کشور ادامه داد: تاکنون بیش از سه هزار فرد مبتلا به اوتیسم در کشور شناسایی شده که پس از غربالگری این افراد تحت مراقبت قرار می گیرند که به منظور رفع نگرانی از اوتیسم، غربالگری علمی آن به صورت سراسری در کشور اجرا خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به سالمندان مبتلا به آلزایمر نیز گفت: برآورد می شود حدود 30 درصد از سالمندان در خانه های سالمندان دچار آلزایمر و فراموشی از نوع متوسط به بالا هستند. اگر بتوانیم به موقع بیماری آلزایمر را تشخیص دهیم به موقع نیز می توانیم آن را درمان کنیم بنابراین در نظر داریم برنامه غربالگری آلزایمر را به طور سراسری در کشور اجرا کنیم.

به گفته وی، طرح غربالگری آلزایمر از سوی بهزیستی به صورت خانه به خانه و از تهران آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha