پزشکان طی تحقیقات خود ، 4 فاکتوری که امکان ابتلا افراد به سرطان پوست را افزایش می دهند را اعلام کردند.

سلامت نیوز:پزشکان طی تحقیقات خود ، 4 فاکتوری که امکان ابتلا افراد به سرطان پوست را افزایش می دهند را اعلام کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین به نقل از دیلی استار، در سال 2014 سالیانه 15419 نفر مبتلا به سرطان پوست تشخیص داده می شدند که پزشکان با آزمایش بر روی 42 بیمارتوانستند به نتایجی دست یابند.

اما باوجود پیشگیری و درمان بیش از80 درصد مبتلایان به این بیماری، سالانه نزدیک به 2500 نفر در انگلستان جان خود را در اثر ابتلا به این نوع سرطان از دست می دهند .

پزشکان در ادامه بررسی اعلام کردند که چهار عامل مشترک می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد که می توان آنها را اینگونه برشمرد:

    نوشیدن شراب سفید . نوشیدن شراب سفید می تواند 13 درصد ملانوم یا تومورهای بدخیم پوستی را در بدن افزایش دهد که این به DNA خون آسیب می رساند.
    نوشیدن آب مرکبات در صبحانه . محققان می گویند نوشیدن آب پرتقال یا گریپ فروت در صبحانه می تواند خطر ابتلا به ملانوم را در بدن 36 درصد افزایش دهد به خصوص آنهایی که پوست حساسی در برابر نورخورشید دارند.
    وجود یک مو قرمز در بستگان نزدیک. مو قرمزها حامل ژن هستند که ضمن حساس بودن پوستشان در برابر نور خورشید ، نورهای مضر خورشید را زودتر جذب می کنند
    اگر مبتلا به HPV هستید و مستمر چکاب نمی کنید احتمال مبتلا شدن به سرطان پوست در شما بیشتر است . ویروس HPV یا human papillomavirus یا ویروس پاپیلومای انسانی، ویروسی بسیار شایع در میان مردان و زنان است که باعث بروز بیماریهایی چون زگیل تناسلی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha