کودک 5 ساله در پی ضرب و شتم ناپدری اش به کما رفته و پزشکان از خانواده اش درخواست کرده اند که اعضای بدن او را اهدا کنند.

ضربه های ناپدری کودک 5 ساله را به کما فرستاد/ انتظار برای اهدای اعضای بدن رقیه

سلامت نیوز: کودک 5 ساله در پی ضرب و شتم ناپدری اش به کما رفته و پزشکان از خانواده اش درخواست کرده اند که اعضای بدن او را اهدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان،برای بررسی جزئیات حادثه کودک آزاری در مشهد خبرنگار ما گفت و گویی را با اعظم، مادر رقیه داشته است.

وی در رابطه با وضعیت زندگی خود می گوید: رقیه حاصل ازدواج نخست من است. به دلیل اعتیاد همسر و دخالت های خانواده ام، از پدر رقیه جدا شدم و چند ماه بعد با مردی ازدواج کردم که به شدت عصبی بود.

مادر رقیه می افزاید: مهریه ام را بخشیدم و حضانت فرزندم را برعهده گرفتم. قرار بود رقیه با من و علی که نا پدری اش می شد، زندگی کند اما پذیرش این کودک برای همسر دوم من دشوار بود. به شدت با حضور او در زندگی مان مخالفت می کرد و بارها به من گفته بود که باید رقیه را به پدرش بسپارم.

اعظم در تشریح حادثه می گوید: در روز حادثه، درگیری لفظی با همسرم داشتم. او 4 بار با حالتی که انگار می خواهد من را خفه کند به سمت من حمله ور شد.

وی می افزاید: درگیری ما از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح آغاز شد و حدود ساعت 9 و 30 دقیقه، همسرم به سمت اتاق خوابی که رقیه در آنجا خواب بود رفت. به یکباره کودکم را با خود از اتاق به بیرون آورد. مادر من نیز در خانه ما بود. او نیز تلاش کرد که مانع از کتک خوردن رقیه شود اما موفق نشد.



مادر رقیه با اشاره به وضعیت کودک پس از تحمل این ضرب و شتم ها می گوید: رقیه پس از این کتک ها بی جان به زمین افتاده بود اما همسرم اجازه نمی داد که از خانه خارج شویم و او را به بیمارستان برسانیم. در این شرایط شیون کنان در خانه بودیم تا اینکه برادرم از راه رسید. به او گفتیم که رقیه از پله ها افتاده و آن زمان با تماس با اورژانس، کودکم را به بیمارستان رساندیم.

اعظم با بیان اینکه " از همسرم شکایت کرده ایم" می گوید: پدر رقیه به دلیل ضرب و شتم کودک، از همسر دوم من شکایت کرده و اکنون وی در بازداشتگاه است.

وی با اشاره به اعلام مرگ مغزی رقیه می گوید: پزشکان مرگ مغزی رقیه را اعلام کرده اما امیدوار هستم که بار دیگر خدا او را به من ببخشد.

در همین رابطه، فریبا بهشتیان، مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین به خبرنگار ما می گوید: پس از این اتفاق، کودک چند روزی است که در بیمارستان بستری بوده اما پزشکان مرگ مغزی او را اعلام کرده اند.

وی می افزاید: پس از اعلام کودک آزاری از سوی مددکاری بیمارستان، اقدامات ثانویه برای مشخص شدن دلایل این حادثه و حمایت از مادر او در دستور کار قرار گرفت.

این مددکار اجتماعی با اشاره به درخواست مسئولان بیمارستان از پدر رقیه می گوید: مسئولان بیمارستان از پدر رقیه درخواست کرده اند که اعضای بدن او را اهدا کنند زیرا مرگ مغزی او تایید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha