در زمان حاضر امكان ایجاد مانع اساسی برای تعاملات مجازی كودكان و نوجوانان در اینترنت برای والدین تقریباً محال است و این تعاملات مجازی دیگر می‌تواند حتی در موبایل نوجوان یا همكلاسی‌اش خلاصه شود لذا امكان منع آن وجود ندارد.

كودكانی كه خلاء عاطفی دارند به سراغ موارد غیر اخلاقی اینترنت می‌روند
سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام روانشناسی ایران راهكارهای مصونیت كودكان و نوجوانان از مسائل اینترنتی تشریح كرد و گفت: بچه‌هایی به سراغ موارد غیراخلاقی اینترنت می‌روند كه خلاء عاطفی دارند.

غلامعلی افروز در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: در زمان حاضر امكان ایجاد مانع اساسی برای تعاملات مجازی كودكان و نوجوانان در اینترنت برای والدین تقریباً محال است و این تعاملات مجازی دیگر می‌تواند حتی در موبایل نوجوان یا همكلاسی‌اش خلاصه شود لذا امكان منع آن وجود ندارد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد برای اینكه از این ابزارهای موجود استفاده مناسب شود مهمترین راه ارتباط عاطفی والدین با فرزند است كه باید به اوج برسد و پدر و مادر محبوب بچه‌ها شوند. برای این كار باید پدر، مادر را محبوب فرزند و مادر، پدر را برای بچه محبوب كند.

افروز تصریح كرد: اگر این وابستگی امن ادامه یابد و هر دوی والدین محبوب فرزند شوند دیگر لازم نیست حرفی زده شود و ناخودآگاه بیشترین ارتباط كلامی را با فرزند، پدر و مادر خواهند داشت و هر جا كه بچه زندگی كند مصونیت فرهنگی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی كشور تصریح كرد: لازمه مصونیت فرهنگی مصونیت عاطفی است و مقدمه مصنونیت عاطفی دلبستگی عاطفی فرزند به پدر و مادر است مثلاً خانم به بچه‌اش بگوید كه پدرت بهترین بابای دنیاست و مرد به فرزندش بگوید كه مادرت بهترین مادر است اما اگر زن و شوهر با هم با زبان تهدید و تحقیر صحبت كنند فرزند به هیچ كدام دل نمی‌بندد و در نهایت به كسی دل می‌بندد كه در بیرون از خانواده پیدا می‌كند.

وی اضافه كرد: بچه‌هایی كه در محیط امن خانواده، بزرگ و تكریم می‌شوند آسیب‌پذیر نمی‌شوند چرا كه امیر‌المومنین علی (ع) فرمودند: "هر كس شخصیت خویش را شریف بدارد از گناهان و لغزش‌ها مصون می‌ماند ".

افروز گفت: تكریم فرزند این است كه اسم بچه را با خانم و آقا صدا بزنید و همین طور همسران نیز باید همین‌گونه در مقابل بچه‌ها با هم صحبت كنند اگر پدر و مادر برای فرزند محبوب شدند فرزند عاشق خانواده می‌شود و در آن خانواده آرامش می‌گیرد، اگر این كار انجام شد معضلات اینترنتی رنگی نخواهد داشت چرا كه بچه‌هایی به سراغ موارد غیراخلاقی اینترنت می‌روند كه خلاء عاطفی دارند و پدر و مادر خود را دوست ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha