دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره انجمن شنوایی‌شناسی ایران با اشاره به اینکه یک تا ۳ ماهگی بهترین زمان برای شناسایی کودکان نیازمند کاشت حلزون است، گفت: مهارت‌های زبانی، ارتباط مستقیم با سلامت شنوایی دارد لذا کودکان که دچار این مشکل هستند باید حتماً از توانبخشی برای بازیابی تکلم استفاده کنند.

یک تا ۳ ماهگی، بهترین زمان برای شناسایی کودکان نیازمند کاشت حلزون

سلامت نیوز:دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره انجمن شنوایی‌شناسی ایران با اشاره به اینکه یک تا ۳ ماهگی بهترین زمان برای شناسایی کودکان نیازمند کاشت حلزون است، گفت: مهارت‌های زبانی، ارتباط مستقیم با سلامت شنوایی دارد لذا کودکان که دچار این مشکل هستند باید حتماً از توانبخشی برای بازیابی تکلم استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، علی‌محمود کلائی در نشست خبری که در ارتباط با شانزدهمین کنگره شنوایی شناسی برگزار شد اظهارداشت: مهارت‌های زبانی ارتباط مستقیم با سلامت شنوایی دارد لذا کودکان در دوره نوزادی در صورت محرز شدن مشکل شنوایی نیازمند کاشت حلزون هستند.

وی با بیان اینکه این کودکان باید حتماً از توانبخشی برای بازیابی تکلم استفاده کنند، گفت: کسی که پس از زبان آموزی کاشت حلزون انجام می‌دهد راحت‌تر به توانبخشی شنوایی پاسخ می‌دهد اما نوزادان و کودکان به علت نداشتن زبان‌آموزی بسیار نیازمند توانبخشی شنوایی شناسی هستند.

دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره انجمن شنوایی‌شناسی ایران با اشاره به اینکه افرادی که از کاشت حلزون استفاده می‌کنند صدایی مشابه صدای ربات دریافت کرده، عنوان کرد: بنابراین این موضوع به طور مستقیم بر قدرت تکلم افراد بخصوص کودکان اثرگذار است.

دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره انجمن شنوایی‌شناسی ایران ادامه داد: غربالگری شنوایی نوزادان به محض تولد در بیمارستان‌ها انجام می‌شود بنابراین والدین از ابتدا به عکس‌العمل‌های شنوایی کودک خود باید هوشیار باشند.

کلایی خاطرنشان کرد: کشف صدا، آنالیز صدا، بازشناسی و در نهایت تکلم نشان دهنده سلامت شنوایی کودک است همچنین فرد کم‌شنوا توانایی درک مطلب و مفاهیم را به درستی نخواهد داشت بنابراین توجه به موقع به موضوع کم شنوایی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: زمان طلایی برای شناسایی کودکان نیازمند کاشت حلزون یک تا 3 ماهگی است اما در ایران 3 تا 5 سالگی انجام می‌شود و اگر بتوانیم این میزان را به زمان کمتری برسانیم بسیار مؤثر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha