یكی از مهمترین اهداف دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران، چشم انداز برای آینده دندانپزشكی كشور بر اساس تكنولوژی های موجود است.

برگزاری كنگره هنر و تكنولوژی دندانپزشكی مدرن چهارشنبه در شیراز
سلامت نیوز: دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران با عنوان «هنر و تكنولوژی دندانپزشكی مدرن تا سال 2020» از سوی انجمن دندانپزشكی ایران (شعبه فارس) 26 تا 28 آبان در مجتمع باشگاهی دانشگاه شیراز برپا می‌شود.

به گزارش دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی، عباسعلی پایدار، رئیس این كنگره با اعلام خبر فوق افزود: هدف از برپایی این كنگره، ارائه دستاوردهای دندانپزشكی در رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌های اصلی دندانپزشكی شامل اندودانتیكس(درمان ریشه دندان)، پریودنتولوژی (درمان بافت های نگهدارنده دندان)، ترمیمی و پروتز از سه بعد درمانی، بهداشتی و اجتماعی و پیش بینی جایگاه ایران در رشته دندانپزشكی تا سال 2020 میلادی است.

وی ادامه داد: دندانپزشكی هم علم و هم هنر است و دندانپزشك برای درمان دندان می‌بایست، علاوه بر دانش دندانپزشكی از دستان هنرمندی نیز برخوردار باشد.

به گفته پایدار، معمولاً آن دسته از دندانپزشكان كه با وجود داشتن دانش علمی بالا از هنر دندانپزشكی برخوردار نیستند در كار عملی، دندانپزشكان موفقی نیز محسوب نمی شوند.

وی با اشاره به اینكه عكس این مسئله نیز صادق است، یادآور شد: حدود یك درصد دندانپزشكان از دانش علمی بالا و هنر دندانپزشكی برخوردارند كه این افراد جزو چهره‌های شاخص دندانپزشكی محسوب می‌شوند كه تعدادشان هم بسیار اندك است.

رئیس دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران اظهار داشت: امروزه تكنولوژی(صنعت) در دندانپزشكی تحولات عظیمی ایجاد كرده تا جایی كه رفته رفته تكنولوژی جایگاه علم را در آینده نزدیك خواهد گرفت.

وی گفت: تكنولوژی به افرادی كه از هنر دندانپزشكی بهره‌مند نیستند، كمك چشمگیری می‌كند.

پایدار افزود: برای مثال دستگاه‌های جدید امكان دید بهتر و دقیق تر را فراهم می‌كند یا دستگاه رادیولوژی RVG به اجرای دقیق طرح درمان و تكنیك‌های رادیولوژی جدید(C.B.C.T) در كار گذاشتن ایمپلنت، دندانپزشك را یاری می‌دهند.

وی تصریح كرد: یكی از مهمترین اهداف دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران، چشم انداز برای آینده دندانپزشكی كشور بر اساس تكنولوژی های موجود است.

پایدار آسیب شناسی دهان، فك و صورت، پروتز ثابت و متحرك، دندانپزشكی جامعه نگر،ارتباط پزشكی و دندانپزشكی؛ ارتودنسی، دندانپزشكی كودكان، چشم اندازهای جدید در دندانپزشكی مدرن، اندودنتیكس، پریودنتیكس، رادیولوژی، ایمپلنت، ترمیمی، كنترل عفونت، اورژانس‌های مختلف در دندانپزشكی، بیماری‌های دهان و دندان، جراحی دهان، فك و صورت، مواد دندانی و لیزر در دندانپزشكی را از مباحث این كنگره سه روزه برشمرد.

وی اضافه كرد: تاكنون مقالات متعددی به این كنگره ارسال شده كه 80 درصد آن ها به طرح مباحث نوین برای نخستین بار پرداخته‌اند.
وی همچنین از كارگاه جراحی زنده در ارتباط با بالابردن كف سینوس (سینوس لیفت)؛ كارگاه عملی زیبایی و كارگاه معرفی سیستم‌های ایمپلنت به عنوان كارگاه‌هایی نام برد كه همزمان با برپایی كنگره اجرا می‌شود.

پایدار از برپایی نمایشگاه مواد و تجهیزات دندانپزشكی همزمان با برپایی دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران(شعبه فارس) نام برد.

علاقه‌مندان به كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.idafars.ir یا www.idafars.com مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha