دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 211923

اگر به دنبال کاهش وزن هستید و رژیم‌های متعددی را تا به امروز امتحان کردید و هنوز نتوانسته‌اید اشتهایتان را کنترل کنید این گزارش بسیار برایتان مفید است پس با ما همراه باشید.

6 ترفند شگفت انگیز برای جلوگیری از «پرخوری»

سلامت نیوز: اگر به دنبال کاهش وزن هستید و رژیم‌های متعددی را تا به امروز امتحان کردید و هنوز نتوانسته‌اید اشتهایتان را کنترل کنید این گزارش بسیار برایتان مفید است پس با ما همراه باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، به جرات می‌توان گفت کنترل اشتها و اجتناب از پرخوری اولین قدم در کاهش وزن محسوب می شود و به جای امتحان رژیم‌های گوناگون با استفاده از برخی راهکار‌های ساده سعی کنید اشتهایتان را سرکوب نمایید، اینگونه خیلی سریع‌تر به نتیجه مطلوب می‌رسید.

1.کنار بکشید قبل از آن که کاملا سیر شوید

معده شما هنگامی که پر می‌شود بی‌شک بتان پیغام می‌دهد، کافیست فقط به آنچه که معده‌تان می‌گوید عمل کنید و همان هنگام بدون درنظر گرفتن باقی‌مانده غذا، قاشق و چنگال هایتان را پایین بگذارید و کنار بکشید.

هنگام غذا خوردن دائما از خودتان بپرسید «من هنوز گرسنه‌ام؟».

در نهایت تا قبل از سیری کامل غذا را کنار بگذارید، این گونه به سمت خوراکی و میان وعده‌های کم کالری روی می‌آورید. این ترفند یکی از کارآمدترین ترفندهای برای جلوگیری از پرخوری است. اشتباهی که میلیون‌ها افراد چاق انجام می‌دهند این است، هنگامی که سیر می‌شوند باز هم به غذا خوردن ادامه داده تا تمامی مواد غذایی داخل بشقاب را تمام نکنند کنار نمی‌کشند.

2.بجوید. بیشتر و بیشتر بجوید

جویدن زیاد مواد غذایی یک راه خوب برای کم کردن سرعت غذا خوردن است. محققان دانشگاه فلوریدا معتقدند 20 دقیقه زمان می‌برد تا سیگنال‌های سیری به مغز ارسال شود.

هنگامی که آرام غذا می‌خورید بیشتر غذا را می‌جوید و سریع‌تر سیگنال‌های سیری را دریافت می‌کنید همچنین زودتر از غذا خوردن دست می‌کشید تا قبل از اینکه کاملا سیر شوید.

جویدن به طور کلی برای سیستم گوارش نیز بسیار سودمند است. عدم جویدن کافی شما را از جذب تمامی مواد مغذی دور می‌کند. همین عمل سیستم گوارشتان را با مشکلات جدی مواجه کرده و عواقب جدی تر گریبان گیرتان می‌شود. بنابراین درست جویدن یکی از ساده‌ترین ترفندهای کنترل اشتها است.

3.نوشیدن آب قبل از هر وعده غذایی

کالری آب صفر است و بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برای کم کردن اشتها 1 الی 2 ساعت قبل از صرف غذا آب فراوان بنوشند. آب نقش حیاتی در جلوگیری از پرخوری ایفا می‌کند. با مصرف آب یک سیری کاذبی بهتان دست می‌دهد و باعث کمتر غذا خوردنتان می‌شود.

همچنین شما می‌توانید از آب به عنوان یک کمک کننده، به سرعت انتشار غذا در سراسر بدن استفاده کنید. مصرف آب پیش از صرف غذا برای عملکرد سیستم گوارش نیز بسیار سودمند است.

4.خوردن به طور منظم

تا به حال دقت کرده‌اید چه زمان‌هایی بیشتر پرخوری می‌کنید؟ مسلما زمان‌هایی که برای مدت طولانی چیزی نخورده‌اید و کاملا گرسنه هستید. خوردن غذا در فواصل منظم برای جلوگیری از پرخوری بسیار موثر است. مطالعه ای که در مجله بین المللی چاقی منتشر شده است نشان می‌دهد، خوردن به طور منظم باعث کاهش وزن می‌شود.

5. اندازه و رنگ بشقابتان در اشتهایتان تاثیر گذار است

هنگامی که یک بشقاب بزرگ را برای غذا خوردن انتخاب می‌کنید مسلما مقدار غذای زیادی را برای خود می‌کشید، تحقیقات نشان داده است پرخوری در افرادی که ظروف کوچک را برای صرف غذا انتخاب می‌کنند بسیار کمتر مشاهده شده است. چرا که این دسته از افراد غذای کمتری در بشقابشان می‌کشند و نیز آرام تر غذا می‌خوردند.

همچنین انتخاب یک رنگ مناسب برای بشقاب بسیار حائز اهمیت است. با توجه به مطالعات انجام شده هنگامی که کنتراست(وضوح) کمی بین رنگ غذا و ظرف بوجود آید تمایل به پرخوری افزایش می‌یابد. بنا به آزمایش‌های انجام شده صرف پاستا آلفردو در ظرف سفید باعث شد افراد 22درصد بیشتر پرخوری کنند، در صورتی که این آمار برای ظرف سیاه و سفید به شدت کاهش یافت.

6.تلویزیون را خاموش کنید

هنگامی که جلوی تلویزیون غذا می‌خورید نمی‌توانید هیچ کدام از 5 ترفند ذکر شده را رعایت کنید. مطالعه ای که در سال 2013 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد تلویزیون افراد را در هنگام غذا خوردن مسخ کرده و منجربه پرخوری‌های فراوانی می‌شود. بنابراین در هنگام صرف غذا تلویزیون را کامل خاموش کنید حتی به کم کردن صدا هم اکتفا نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha