دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 211950

تصورات غلط درباره بیماری های ریوی شما را از دریافت درمان های مناسب دور نگه می دارد. آسم یکی از این بیماری ها است که بیش از ۲۵ میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار داده است.

۵ باور غلط رایج درباره آسم

سلامت نیوز:تصورات غلط درباره بیماری های ریوی شما را از دریافت درمان های مناسب دور نگه می دارد. آسم یکی از این بیماری ها است که بیش از ۲۵ میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت بنشانه های این بیماری می تواند در طول زمان تغییر کرده و یا حتی ناپدید شود، اما باید دانست که آسم یک بیماری مادام العمر و غیر قابل درمان قطعی است. با این حال مصرف داروهای آسم، کلید صحیح کنترل وضعیت این بیماری است؛ حتی زمانی که شما هیچ نشانه ای نداشته باشید.

افسانه: آسم یک اختلال روان تنی است

حقیقت: برخی از افراد گمان دارند که آسم یک نوع اختلال روانی است در صورتی که چنین نیست. آسم یک بیماری پزشکی جسمی است اما استرس های روانی بیش از حد، می توانند منجر به تشدید حملات آسم شوند. آسم باعث می شود ریه ها و سیستم ایمنی بدن شما به میزان بیش از حد به محرک های خاص واکنش نشان دهند. علائمی مانند سرفه و تنگی در قفسه سینه باعث التهاب راه های هوایی می شود. گرد و غبار، آلودگی، تغییرات آب و هوایی و بیماری های ویروسی، تشدید کننده علائم آسم هستند.

افسانه: مکمل های غذایی به کاهش علائم آسم کمک می کند

حقیقت: هیچ مدرکی دال بر این که مواد مغذی خاصی کمک به درمان آسم می کنند، وجود ندارد. با این حال برای حفظ سلامت عمومی بیماران، یک رژیم غذایی متعادل شامل مصرف کم چربی ها و گوشت قرمز، مصرف زیاد غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات، پیشنهاد می شود. انواع مختلف گیاهان و مکمل ها هیچ بهبودی خاصی در مبتلایان به آسم ایجاد نمی کنند. گرچه برخی مطالعات مقدماتی نشان می دهد که مکمل های سویا ممکن است باعث آسان تر شدن تنفس در مبتلایان به آسم شود.

افسانه: تاثیر داروهای ضد آسم در طول زمان کمرنگ می شود

حقیقت: داروهای آسم اگر به طور صحیح استفاده شوند، برای همیشه یک راه درمان موثر باقی می مانند. استفاده از دوز صحیح این داروها مهم است. آسم خفیف را می توان با اسپری های سریع الاثر کنترل کرد. در مبتلایان به آسم شدید نیاز به داروهای کنترل کننده روزانه برای کاهش التهاب هست.

افسانه: مبتلایان به آسم نباید ورزش کنند

حقیقت: فعالیت بدنی همیشه باید یک هدف برای کنترل علائم آسم و التهاب راه های هوایی باشد. فعالیت بدنی در واقع به انعطاف پذیری ریه ها کمک می کند. برای رسیدن به سطح فعالیت بدنی مناسب در کنار استفاده منظم از داروها، باید با پزشک حتما مشورت کرد. فعال بودن مبتلایان به آسم یک خاصیت دیگر هم دارد و آن جلوگیری از ابتلا به چاقی است. چاقی خود عامل ابتلا به آسم و یا وخیم تر کردن علائم آن است.

افسانه: آسم با افزایش سن، بهبود می یابد

حقیقت: شاید مبتلایان به آسم با بالاتر رفتن سن شاهد تغییر در تناوب حملات آسم باشند و حتی این علائم ناپدید شوند، اما باید دانست که آسم یک بیماری مادام العمر است و دارودرمانی باید همیشه شامل حال این بیماران باشد.

اگر شما مبتلا به آسم هستید باید بدانید که چه زمان وضعیت بدنی شما خوب است و چه زمانی تغییرات شروع می شود. آسم دارای علائم هشدار دهنده ای است که می تواند به شما هشدار دهد که به پزشک خود مراجعه کنید. شما باید بدانید که بهترین درمان برای شما چیست؟ بعلاوه باید علائم شروع آسم را دانسته و بلافاصله به پزشک تان مراجعه کنید. شما نیاز به پزشکی دارید که با شما صحبت کرده و تمامی پرسشهای شما را پاسخ دهد و نیاز به یک دارو شناسی دارید که بتواند تمامی اطلاعات را در مورد داروهایی که مصرف می کنید در اختیار شما بگذارد.

منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha