براساس اطلاعات موجود خوراکی‌ها تاثیر تعیین کننده ای بر جنسیت جنین دارند. مواد خوراکی مانند کاهو، توت فرنگی، خرمالو، هل و زعفران در هنگام بارداری احتمال پسرزایی را افزایش می‌دهد.

پسر می خواهید یا دختر؟

سلامت نیوز:«کرفس بخور، دختر می شود. آب هندوانه بنوش حتما پسر می‌شود. برو پیش فلانی برایت دعای پسرشدن بخواند. فصل پاییز زمان خوبی برای دختردار شدن است.» این جمله‌هایی است که پیش از اینکه والدین تصمیم به شکلگیری فرزند بگیرند و در زمان بارداری از آشنایان می شنوند؛ بسته به سلیقه پدر یا مادر افراد اطلاعات تغذیه‌ای را در اختیار والدین قرار می‌دهد. 


به گزارش سلامت نیوز، ابتکار نوشت: براساس اطلاعات موجود خوراکی‌ها تاثیر تعیین کننده ای بر جنسیت جنین دارند. مواد خوراکی مانند کاهو، توت فرنگی، خرمالو، هل و زعفران در هنگام بارداری احتمال پسرزایی را افزایش می‌دهد و مصرف ماست، ترشی و تخم مرغ جنین را دختر می کند. برای تعیین سرنوشت جنسیت فرزندی که قرار است به دنیا بیاید، سه ماه قبل از بارداری لازم است که مادر مصرف حداقل 5 لیوان لبنیات مثل شیر،‌ ماست، کشک و ... را رعایت کند. انار، آلبالو و .... هر کدام که استفاده می شود به اندازه 5 میوه متوسط باشد. خوردن لواشک، ترشی و کلاً‌ چیزهای ترش برای دختر دار شدن مهم است. 
فرناز مشیری، متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با «ابتکار» با اشاره به این موضوع که عواملی مانند تغذیه و روش‌های آزمایشگاهی در تعیین جنسیت جنین تاثیر گذار است، می‌گوید: «در روش‌ تغذیه تا 60 درصد می‌توان جنسیت نوزاد را مشخص کرد و در روش‌های آزمایشگاهی این میزان تا 100 درصد نیز افزایش می‌باید.» مشیری چند روش دیگر نظیر «روش زمان بندی مقاربت (تعیین زمان تخمک گذاری)»، «روش شستشوی مهبلی (واژن)»، «روش زمان بندی ماهیانه مقاربت»، «روش تعیین میزان اسپرم»، «روش نشاندار کردن لیزری گامتها» و «روش PGD – IVF» را نیز از مواردی می‌‌داند که در تعیین جنسیت فرزند تاثیرگذار است.
این متخصص زنان و زایمان می‌گوید: «هیچ چیز صددرصدی نیست، ممکن است در روش‌های آزمایشگاهی ما بتوانید 100 درصد جنسیت جنین را تعیین کنیم اما درصد احتمال بارداری 50 به 50 درصد است. همانطور که ما نمی‌توانیم احتمال چند قلوزایی را افزایش دهیم و تنها این موضوع باید به صورت ارثی در خانواده افراد وجود داشته باشد.»


مشیری در ارتباط با افزایش احتمال مصرف تغذیه و رسیدن به جنس دلخواه فرزند، می‌گوید: «مصرف تغذیه درست در کنار روش‌هایی مانند بالا بردن حجم اسپر و یا بالابردن y می تواند پسردار شدن را تا 75 درصد افزایش دهد.»
شاید پرسیده شود، چگونه پیش از شکل‌گیری جنین می‌توان احتمال جنسیت دلخواه فرزند را بالا برد؟ با انجام سونوگرافی روز تخمک‌گذاری مشخص می‌شود، اگر درست هنگامی که تخمک از تخمدان رها ‌شود، عمل نزدیکی صورت گیرد، اسپرم‌ها حرکت سریعی دارند و وقتی‌که وارد تخمک می‌شوند باعث به وجود آمدن جنین پسر می‌شوند. حال اگر قبل از تخمک‌گذاری نزدیکی انجام شده باشد، احتمال این که جنین دختر شود خیلی بیشتر است. اگر ما بخواهیم در انتخاب جنسیت دختر را داشته باشیم، باید قبل از تخمک گذاری نزدیکی انجام شود، که این یک مقدار شانس باروری را پایین می‌آورد و اگر قصد پسر دار شدن باشد، به مادران پیشنهاد ‌می‌شود لحظه‌ای که تخمک آزاد می‌شود عمل نزدیکی را انجام دهند، با این شرایط چون تخمک همان لحظه آزاد شده شانس باروری بالاتر می‌رود. 
گفتنی است براساس اطلاعات موجود، «فصل» هیچ دخالتی در تعیین جنسیت ندارد و یا کمترین تاثیر را در این فرآیند بازی می‌کند. به طور کلی جنین‌های xx که مربوط به دختران است، مقاومتر بوده و می توان گفت معمولا تعداد جنین دختر بیشتر می‌شود.


براساس مطالعات انجام شده توسط موسسه‌های تعیین جنسیت در کشورهای نظیر آمریکا، استرالیا و کانادا حدس جنسیت جنین با استفاده از جدول ماه و سال و سن والدین نیز یکی از روش‌هایی است که در تعیین جنسیت فرزند تاثیرگذار است. این روش نشان می‌دهد که وقوع بارداری در هر ماه، احتمال تولد کدام جنس را بیشتر می‌کند. فرارو دراین باره نوشته بود: «آنها چرتکه می‌اندازند که مثلاً اگر ۳۰ ساله هستید برای دختر داشتن لازم است در ماه اردیبهشت باردار شوید. موسسه های تعیین جنسیت مدعی هستند که این روش بیشتر از ۹۰ درصد جواب می دهد. البته این قانون دو تبصره هم دارد؛ اول این که تعیین زمان تخمک گذاری تجربه و دقت زیادی را می طلبد و یک اشتباه کوچک حتی در حد ۱۲ ساعت هم می تواند نتیجه را برعکس کند. دومین نکته هم مربوط به زمان شروع این پروسه است. برای به دست آوردن فرزند دلخواه باید 3 ماه قبل از بارداری اقدام شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha