معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ضریب سختی کار پرستاران بخش های سوختگی و روانی بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی از هزار به سه هزار افزایش یافت و از اردیهشت امسال با اعمال ضریب جدید حق سختی کار کارکنان و پرستاران این بخش ها، سه برابر می شود.

ضریب سختی کار پرستاران بخش های سوختگی و روانی 3 برابر می شود

سلامت نیوز:  معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ضریب سختی کار پرستاران بخش های سوختگی و روانی بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی از هزار به سه هزار افزایش یافت و از اردیهشت امسال با اعمال ضریب جدید حق سختی کار کارکنان و پرستاران این بخش ها، سه برابر می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد میرزابیگی افزود: بحث اصلاح و افزایش ضریب سختی کار کارکنان بخش های روانی و سوختگی بیمارستان ها در اجلاس هیات امناهای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور سه کلان منطقه به تصویب رسیده است و این برنامه برای سایر کلان منطقه های کشور نیز در دستور کار است.


وی گفت: اجلاس هیات امناهای کلان منطقه های آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی در سایر کلان منطقه های آمایشی وزارت بهداشت به نوبت در حال برگزاری است و موضوع افزایش ضریب سختی کار پرستاران بخش های سوختگی و روانی در این مناطق نیز به نوبت در این اجلاس ها بحث و بررسی می شود و به تصویب می رسد و مانند سه کلان منطقه قبلی و در بقیه هم مخالفتی نخواهد بود.


وی ادامه داد: بر اساس مصوبه اخیر ضریب سختی کار کارکنان بخش های روانی و سوختگی از هزار به 3 هزار افزایش یافته که این تغییر ضریب تأثیر مناسبی در افزایش پرداختی حق سختی کار کارکنان این بخش های بیمارستانی خواهد داشت.


معاون پرستاری وزیر بهداشت تصریح کرد: این حق پرستاران مدت ها از طریق دو معاونت پرستاری و معاونت توسعه وزارت بهداشت مورد پیگیری بود که اخیراً با دستور مستقیم وزیر بهداشت در دستور کار مشترک تمام هیات امناهای دانشگاه های علوم پزشکی گرفت و در حال تصویب است .


وی افزود: این مصوبه از نیمه اول امسال برای تمام کارکنان شاغل در بخش های سوختگی و روانی بیمارستان های سراسر کشور قابل اعمال است.
بر اساس قانون برنامه توسعه پنجم و به منظور توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت های برابر، امکان نظارت دقیق و انتقال قدرت تصمیم گیری، جلوگیری از تجمع امکانات و مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی در امور منطقه ای و فرااستانی، بر اساس مصوبه هیات دولت دانشگاه های علوم پزشکی به 10 کلان منطقه کشور تقسیم شده اند.


هم اکنون حدود 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی در کشور فعالیت می کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha