رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: محقق نشدن وعده های مسئولان برای استخدام وحل مشكل كم بود نیروی پرستار در كشور باعث بی انگیزگی و بی اعتمادی پرستاران می شود و ما خواهان دیدار فوری با رئیس جمهوری و مسئولان ارشد كشور برای حل این مشكل هستیم.

به گزارش سلامت نیوز شمس الدین شمس در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری افزود: مباحث مهمی در جلسه دیروز شورای عالی نظام پرستاری مطرح و قرار شد عمده مسائل و موضع گیری ها طی بیانیه ای اعلام شود.

وی افزود: در این بیانیه تحلیلی مشکلات موجود جامعه پرستاری به ویژه بحث استخدام پرستاران به صورت شفاف و تفصیلی بررسی شده و برای دفتر رئیس جمهوری، وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس و هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور ارسال می شود.

 شمس تأکید کرد: اعضای شورای عالی نظام پرستاری ملاقات سریع و حضوری با مسئولان کشور به ویژه رئیس جمهوری و وزیر بهداشت را خواستار شدند تا ضمن بررسی مجدد مسائل و مشکلات پرستاری، از دیدگاه ها و نظرات مسئولان ارشد کشور در خصوص وقایع اخیر پرستاری مطلع شوند و بر اساس آن تصمیم گیری های بعدی را اتخاذ کنند.

 رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: بحث دیگر لزوم اطلاع رسانی به هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور است که جامعه حساس پرستاری بیشتر در جریان اخبار و پیگیری های سازمان در خصوص مسائل پرستاری قرار گیرند و زمینه برای انعکاس دیدگاه های آنان نیز نسبت به وقایع اخیر فراهم شود.

وی تصریح کرد: مسئولان بدانند که مسائل مطرح شده از سوی اعضای شورای عالی نظام پرستاری درد جامعه پرستاری است چرا که 3 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و بیش از یكسال از تصویب قانون ارتقای بهره وری می گذرد اما هنوز اجرا نشده و ما نمی توانیم پاسخگوی پرستاران سراسر کشور باشیم.

شمس خاطرنشان کرد: متأسفانه قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت و استخدام 23 هزار پرستار علی رغم گذشت 7 ماه از دستور صریح و شفاهی و دستورات کتبی متعدد رئیس جمهوری هنوز به مرحله اجرا در نیامده است که باید نتایج و عواقب آن مشخص شود.

وی از بین رفتن انگیزه کاری را عمده ترین مشکل اجرا نشدن قوانین پرستاری و استخدام نشدن پرستاران دانست و افزود: کسی که انگیزه لازم برای خدمت به مردم را دارا نیست بدون شک از جدیت و علاقه کافی برای رسیدگی به مردم را نیز ندارد که نتیجه منفی آن برای نظام سلامت چند برابر است.

 رئیس شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه پرستاری بر خلاف بسیاری از حرف دیگر با جان مردم سر و کار دارد، تصریح کرد: از بین رفتن انگیزه کاری در پرسنل پرستاری به معنای از بین رفتن انسان ها و به خطر افتادن جان بیماران است. بنابراین مسئولان باید برای اهمیت این موضوع به پرستاران نگاه ویژه ای داشته باشند و در جهت حل مشکلات آنان تلاش کنند.

 وی بی توجهی مسئولان به پرستاری را به ضرر جامعه و مردم عنوان کرد و افزود: زمانی که پرستار ما بی صداقتی و وعده های تکراری مسئولان را مشاهده می کند که اجرای قوانین مربوط به این حوزه را از یک ماه به ماه دیگر موکول می کنند نسبت به قول های مسئولان بی اعتماد می شود.

 شمس اظهار امیدواری کرد، با صدور بیانیه شورای عالی نظام پرستاری مسئولان کشور برای جامعه پرستاری تدبیری بیندیشند و طی جلسه مشترک با نمایندگان پرستاری معضلات آنان را حل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha