سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 211989

هنگام بروز آلرژی سیستم تنفسی، بینی، ریه، پوست، مخاط و سیستم گوارشی درگیر می‌شود که دارای علائم متفاوتی چون عطسه، خارش، آبریزش بینی، خارش گوش و چشم هستند. همچنین تنگی نفس، سرفه، صدای خس‌خس سینه در آلرژی ریه خود را نشان می‌دهد.

موثرترین درمان آلرژی چیست؟

سلامت نیوز:بهترین راه تشخیص آلرژی، معاینه فیزیکی و شرح‌‌حال مناسب از بیمار است تا پزشک  بتواند آن را از دیگر بیماری‌های ویروسی تشخیص دهد، علاوه بر آن تست‌های تشخیص آلرژی هم در این زمینه وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: دوره آلرژی تا وقتی فرد در برابر عامل محرک مانند حیوان خانگی یا نوعی گیاه خاص قرار داشته باشد، ادامه دارد. بهترین روش برای رفع آلرژی حذف عامل یا ماده غذایی محرک، تغییر محیط فیزیکی، شرایط آب و‌ هوایی که فرد به آن حساسیت دارد، است.

بعلاوه مصرف آ‌نتی‌هیستامین‌ها و داروهای ضدالتهاب که به ‌صورت اسپری‌های بینی و دهان در بازار وجود دارد، موجب کنترل علائم آلرژی شده و از پیشرفت بیماری به‌ صورت موقتی جلوگیری می‌کند. افراد مبتلا به آلرژی باید مداوم تحت‌نظر پزشک از روش ایمونوتراپی و واکسن‌های آلرژی که به‌ صورت تزریقی و خوراکی است، استفاده کنند تا سیستم ایمنی بدن به مرور زمان پاسخ‌های نابجای خود را حذف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha