پدر «سعید براتی»: کاش مسئولان هنگام انتشار اخبار به وضع خانواده ما هم فکر کنند.

خانواده سعید براتی از تأیید و تکذیب‌ها درباره آخرین وضع این سرباز اسیر ایرانی می‌گویند

سلامت نیوز:پدر «سعید براتی»: کاش مسئولان هنگام انتشار اخبار به وضع خانواده ما هم فکر کنند.

به گزارش سلامت نیوز، شهروند نوشت:درحالی‌ که خانواده مرزبان اسیرشده، به دست گروهک تروریستی موسوم به «جیش‌العدل» لحظات سختی را پشت سرمی‌گذرانند و هیچ اطلاع دقیقی از وضع فرزند خود ندارند، مقامات رسمی، اخباری را درباره سرنوشت این سرباز در رسانه‌های عمومی منتشر می‌کنند و ساعتی نگذشته، آن را تکذیب می‌کنند.

صبح دیروز خبرگزاری صداوسیما به نقل از معاون سیاسی- امنیتی استاندار خراسان از شهادت «سعید براتی» و تحویل جنازه او به کشور خبر داد اما ساعتی بعد معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان شهادت سرباز ۲۴ساله «آشخانه»ای را تکذیب کرد.

 «علی‌اصغر میرشکاری» درباره وضع این سرباز وظیفه به ایرنا گفت: «این مرزبان ایرانی اکنون اسیر گروهک تروریستی و زنده است.» علاوه‌ براین، مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی هم دیروز صبح با تکذیب خبر دریافت پیکر مرزبان ربوده‌شده، نوشت: «رایزنی‌های دیپلماتیک درخصوص وضع این سرباز همچنان ادامه دارد و تا به الان خبر موثقی دراین خصوص به دست نیامده است. لازم است ذکر شود هرگونه خبر درمورد سرنوشت سرباز مرزبانی ازطریق مرکز اطلاع‌رسانی پلیس به اطلاع هموطنان خواهد رسید.»
«ولی براتی» پدر سرباز اسیرشده درباره آخرین وضع او و اخباری که دیروز منتشرشده، به «شهروند» می‌گوید: «ما هیچ خبری نداریم و هیچ چیزی به ما نگفتند. کاری از دستمان برنمی‌آید.»


براتی پس ازاین حادثه به شهر زاهدان سفر کرده بود تا وضع فرزندش را ازطریق مقامات این استان مرزی پیگیری کند ولی دیروز و پس از به ‌نتیجه‌‌نرسیدن سفرش به تهران برگشت:   «ماندن در زاهدان فایده‌ای نداشت. ما دیدیم که مرزبانی پیگیر است و به ما گفتند که حضور شما در زاهدان فایده‌ای ندارد. من می‌خواستم بروم فرمانده سعید را ببینم ولی اجازه ندادند.» پدر این سرباز می‌گوید که مسئولان مرتبط ارتباط چندانی با آنها ندارند و خانواده نگران براتی آخرین وضع فرزند خود را ازطریق اخبار رسمی دنبال می‌کنند: «ما همه الان ناراحتیم که هیچ خبری به ما ندادند ولی مسئولان می‌آیند از قول خودشان خبر اعلام می‌کنند، کسی به فکر ما نیست وگرنه نباید به این راحتی درباره شهادت یک جوان حرف بزنند. موقعی که هنوز مطمئن نیستند و این حرف‌ها را می‌زنند، به حال و روز خانواده ما و بیشتر ازهمه مادر سعید فکر می‌کنند؟ هیچ کاری از دست خانواده برنمی‌آید و امید ما پیش خداست.»
«وحید براتی» برادر سعید هم درباره آخرین وضع برادرش به «شهروند» می‌گوید: «همه آنچه درباره برادرم گفتند، دروغ است و هنوز هیچ خبری به ما نداده‌اند. هیچ‌کسی امروز با ما تماس نگرفته و هیچ مسئولی هم تاکنون سراغی از ما نگرفته است. ‌ای کاش قبل از اعلام رسمی اخبار که معتبر نیستند، به فکر وضع روحی و شرایط ما هم باشند.»


چهارشنبه هفته قبل بود که گروهک تروریستی جیش‌العدل که مردم منطقه از اصطلاح «جیش‌الظلم» برای توصیف آنها استفاده می‌کنند، با حمله به گروهی ۱۲نفره ازمرزبان هنگ مرزی میرجاوه، ۹نفر را به شهادت می‌رسانند. دراین حادثه دوسرباز وظیفه هم زخمی و براساس آخرین اخبار رسمی «سعید براتی» هم به اسارت این گروه درآمده است.
دو روز پیش «کمال دهقانی فیروزآبادی»، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با «شهروند»، از بررسی این موضوع درکمیسیون امنیت ‌ملی و لزوم توجه جدی به امنیت مرزهای شرقی سخن گفته بود. «اصل مطلب درکمیسیون امنیت ملی مطرح خواهد شد. به دلیل این‌که این هفته نمایندگان درحوزه انتخابیه بودند، جلسه کمیسیون تشکیل نشد، ولی ما پیگیری‌های خود را انجام می‌دهیم و به محض تشکیل جلسه کمیسیون این موضوع و ابعاد آن حتما بررسی خواهد شد. اقدامات اجرایی هم  درحال حاضر و توسط دستگاه‌های مختلف درحال انجام است. البته و به صورت کلی امنیت مرزها و مخصوصا مرزهای شرقی همواره درجلسات کمیسیون بررسی می‌شود و حتی قرار بود که درهمین روزها اعضا از مرز شرقی بازدید به عمل آورند. عملیات تحقیق و بررسی از داخل و خارج ازکشور درحال انجام است و امیدواریم در روزهای آینده به نتیجه برسیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha