استفاده از بخور برای پاکسازی پوست‌های چرب نه تنها کیفیت پوست را بهبود نمی‌بخشد، بلکه موجب تشدید جوش‌های صورت نیز می شود.

استفاده از بخور در آرایشگاه‌ها منجر به ایجاد و یا تشدید جوش‌های پوستی می‌شود
سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با اشاره به این که استفاده از ماسک صورت، هیچ تاثیر درمانی بر پوست ندارد، گفت: استفاده از ماسک‌های صورت، موجب رطوبت رسانی کوتاه مدت به پوست می‌شود و نمی‌توان از آنها برای درمان ناراحتی های پوستی استفاده کرد.

دکتر افشار رمضان پور در گفت وگو با ایسنا  اظهار کرد: متأسفانه در برخی از آرایشگاه‌ها، بدون توجه به نوع پوست افراد از انواع ماسک‌های صورت استفاده می‌شود که این امر در برخی از پوست‌ها به خصوص پوست‌های چرب، منجر به ایجاد جوش و یا تشدید جوش‌های پوستی می‌شود.

وی استفاده از بخور را برای پاک سازی پوست‌های چرب نادرست دانست و عنوان کرد: استفاده از بخور برای پاکسازی پوست‌های چرب نه تنها کیفیت پوست را بهبود نمی‌بخشد، بلکه موجب تشدید جوش‌های صورت نیز می شود.

این متخصص، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب استاندارد را برای همه پوست‌ها ضروری دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب استاندارد، مانع از بروز و تشدید چین و چروک و پیری زودرس پوست می‌شود و باید با توجه به انواع پوست از کرم‌های ضدآفتاب مناسب استفاده کرد.

رمضان‌پور ادامه داد: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی برای پوست‌های چرب مناسب است، اما در افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از انواع کرم‌های ضد آفتاب چرب استفاده شود.

وی نسبت به استفاده مداوم از انواع کرم‌های آرایشی نامرغوب هشدار داد و اظهار کرد: استفاده از کرم‌های آرایشی، هیچ خاصیت دارویی برای پوست ندارد و تنها از خاصیت پوشانندگی برخوردار است.

این متخصص بروز خارش‌های پوستی، قرمزی، تشدید آکنه و غرور جوانی و در حالت شدیدتر، تاول‌های پوستی را از عوارض استفاده طولانی مدت کرم‌ها و محصولات آرایشی نامرغوب برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha