نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه احتمال بارش باران های نمکی به دلیل خشکی دریاچه نمک قم وجود دارد، گفت: باید سازمان محیط زیست وارد عمل شده و مانع از بحرانی شدن دریاچه نمک قم شود.

باران های نمکی؛ تهدید زیست محیطی جدید برای کشور

سلامت نیوز:نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه احتمال بارش باران های نمکی به دلیل خشکی دریاچه نمک قم وجود دارد، گفت: باید سازمان محیط زیست وارد عمل شده و مانع از بحرانی شدن دریاچه نمک قم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،جبار کوچکی نژاد ضمن هشدار نسبت به وضعیت دریاچه نمک قم، افزود: به علت عدم مدیریت جامع در حوزه آبی کشور خطرات جدی کشور را تهدید می کند از جمله برداشت های بی رویه آب غیر اصولی از دریاچه ارومیه، باعث شد زنگ خطر این دریاچه به صدا در آید این درحالی است که وضعیت دریاچه نمک قم نیز حاکی از بحرانی بودن آن است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دریاچه هایی که دارای نمک هستند اگر خشک شوند، نمک های موجود در آن مانند ریزگردها در هوا معلق خواهد شد و محیط کل استان های همجوار از جمله تهران را به خطر می اندازد و احتمال بارش باران های شور را دوچندان می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: درصورت بارش باران های شور و نمکی، کل زمین های استان های درگیر را شوره زار می کند لذا اگر دریاچه قم نتواند اکوسیستم و آب مورد نیاز خود را تامین کند خطر زیست محیطی زیادی برای استان های همجوار وجود خواهد داشت.

وی یادآور شد: باید سازمان محیط زیست که اصلی ترین کار آن حفاظت از اکوسیستم های دریاچه ها است وارد عمل شده و مانع از بحرانی شدن دریاچه نمک قم شود.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تالاب ها و دریاچه های زیادی هستند که در معرض خطر زیست محیطی قرار دارند، گفت: درحال حاضر تالاب انزلی نیز در وضعیت هشدار آمیزی قرار دارد تاجایی که عمق این تالاب به نیم متر رسیده و درحال خشک شدن است و باید محیط زیست جدی تر وارد عمل شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha