سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 212048

نتایج یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌های رایج می‌تواند خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش دهد.

افزایش خطر سقط جنین با مصرف آنتی‌بیوتیک‌های رایج

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌های رایج می‌تواند خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، پزشکان بر اساس نتایج این بررسی اظهار داشتند: دستورالعمل‌های مربوط به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در اوایل بارداری باید مورد بازبینی قرار گیرد زیرا یافته‌ها حاکیست برخی انواع این داروها خطر سقط جنین را افزایش می‌دهند.

محققان کانادایی در این بررسی ارتباط بین مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی چون ماکرولید، کینولون و تتراسایکلین و برخی دیگر از آنتی‌بیوتیک‌های رایج در ماه‌های نخست بارداری و افزایش خطر سقط جنین را شناسایی کردند.

سقط جنین در ۱۵ تا ۲۰ درصد زنانی که از بارداری خود مطلع هستند اتفاق می‌افتد و در زنان ۳۵ ساله و بالاتر شایع‌تر است. بیش از نیمی از تمامی موارد سقط جنین به دلیل ناهنجاری در کروموزوم‌های جنین رخ می‌دهد و همچنین فاکتورهای دیگر از جمله دیابت،‌ چاقی و عفونت خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

دکتر "آنیک برارد" یکی از محققان این مطالعه گفت: آنتی بیوتیک‌ها به طور گسترده‌ای در دوران بارداری و برای کمک به رفع عفونت استفاده می‌شود اما مطالعات درباره ایمن بودن مصرف داروهای فوق در این دوران نتایج متناقضی داشته است.

در این بررسی اطلاعات مربوط به ۸۷۰۲ زن ۱۵ تا ۴۵ ساله که تجربه سقط جنین را داشته‌اند و ۸۷ هزار و ۲۰ زن دیگر در گروه کنترل مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد ۱۴۲۸ نفر از زنانی که سقط جنین داشته‌اند و ۱۱ هزار و ۱۸ نفر از زنان گروه دیگر در اوایل بارداری آنتی‌بوتیک مصرف کرده‌اند.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، محققان پس از این بررسی‌ها دریافتند که مصرف انواع مشخصی از آنتی‌بیوتیک‌ها در اوایل بارداری خطر سقط جنین را دو برابر افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha