نماینده مردم سمیرم در مجلس، با انتقاد از اینکه آمار بالای بیماران نیازمند دریافت عضو نگران کننده است، گفت: آمار بالای این گروه از بیماران نشان دهنده آن است که باید اقدامات پیشگیرانه ای برای بروز چنین بیماری هایی صورت گیرد.

آمار بالای بیماران نیازمند دریافت عضو نگران کننده است

سلامت نیوز:نماینده مردم سمیرم در مجلس، با انتقاد از اینکه آمار بالای بیماران نیازمند دریافت عضو نگران کننده است، گفت: آمار بالای این گروه از بیماران نشان دهنده آن است که باید اقدامات پیشگیرانه ای برای بروز چنین بیماری هایی صورت گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،اصغر سلیمی  با یادآوری اظهارات مدیرعامل انجمن اهدای عضو مبنی بر اینکه 25 هزار بیمار در نوبت انتظار دریافت عضو هستند، افزود: این آمار زنگ خطر جدی برای حوزه سلامت محسوب می شود تا حدی نگران کننده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از بیمارانی که در نوبت دریافت عضو هستند جزو بیماران کلیوی بوده که آمار بالای این گروه از بیماران نشان دهنده آن است که باید اقدامات پیشگیرانه ای برای بروز چنین بیماری هایی صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: وزارت بهداشت باید با شناسایی مناطقی که بیشترین بیماران را از لحاظ مشکلات کلیوی دارند تلاش کند تا فعالیت های پیشگیرانه را در آن نقاط به کار گیرد.

وی یادآور شد: امروزه تغییر سبک زندگی و تغییر در استفاده از موادغذایی سبب بروز بیماری هایی همچون دیابت یا فشار خون شده که همین موارد زمینه ساز بیماری های کلیوی شده است لذا وزارت بهداشت باید سیاست های بهداشتی خود را بیش از گذشته فعال کرده و آن را در سراسر کشور اجرایی کند.

سلیمی تاکید کرد: ناگفته نماند که نقش فرهنگسازی نیز در اهدای عضو امری بدیهی است و باید رسانه ها به ویژه صدا و سیما در آگاه سازی مردم تلاش کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از بیمارانی که در نوبت اهدای عضو قرار دارند در صورتی که عضوی به آنها برسد می توانند زندگی دوباره خود را از سر گیرند در حالی که تعداد زیادی از آنها به جهت نرسیدن عضو اهدایی، جان خود را از دست می دهند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha