عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از توسعه قراردادهای کار موقت در لایحه اصلاح قانون کار، گفت: دولت لایحه ای در جهت تامین منافع کارگران به مجلس ارسال کند.

رفع مشکلات ۵۰ درصد از کارگران با اصلاح قانون کار

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از توسعه قراردادهای کار موقت در لایحه اصلاح قانون کار، گفت: دولت لایحه ای در جهت تامین منافع کارگران به مجلس ارسال کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رسول خضری درخصوص صحبت های رییس مجلس درباره اثرات منفی و تبعات قراردادهای کار موقت در زندگی کارگران،گفت: در اوایل پیروزی انقلاب، 95 درصد از قراردادهای کار به صورت دائمی و تنها 5 درصد به شکل موقت بود، این درحالی است که درحال حاضر 95 درصد قراردهای کار به صورت موقت است، بنابراین این موضوع می تواند تنش و استرس جدی در زندگی کارگران ایجاد می کند؛ ضمن اینکه هزینه مشکلات روحی به سبب نبود کار دائم بسیار بالا است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: سال 91 لایحه اصلاح قانون کار به مجلس ارسال شد، اما مجلس در آن مقطع لایحه را به دلیل داشتن نقاط ضعف بسیار به دولت استرداد کرد؛ پس از آن همین لایحه بدون ایجاد کوچکترین تغییری در این دولت به مجلس فرستاده شد.

وی با بیان اینکه بررسی جدی درخصوص لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی انجام شد، تصریح کرد: کلیات این لایحه متاسفانه به نفع جامعه کارگری نبود و به همین دلیل مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت، بنابراین دولت باید درجهت رفع نیازها و مشکلات جامعه کارگری لایحه دیگری را با در نظرگرفتن حقوق کارگران به مجلس ارسال کند؛ اما به نظرمی رسد دولت برنامه ای برای  تدوین لایحه جدید ندارد.

خضری با تاکید براینکه در لایحه اصلاح قانون کار قراردادهای موقت کار افزایش پیدا کرده بود، گفت: متاسفانه هیچ راهکاری در این لایحه در جهت توسعه قراردادهای دائم پیشنهاد نشده بود، یعنی به نفع کار و کارگر مسائل و موضوعات مطرح نشد؛ البته بزرگترین کارفرما در کشور دولت است و 50 درصد جامعه درگیر مسائل و مشکلات کارگری هستند، بنابراین اصلاح  قانون کار مشکلات 50 درصد جامعه حل می شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه دولت باید لایحه اصلاح قراردادهای کارموقت را به مجلس ارایه کند، افزود: مجلس به دلیل داشتن بارمالی نمی تواند در این خصوص طرح ارایه کند، بنابراین دولت باید لایحه ای را دراین خصوص به مجلس ارسال کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: ایجاد آرامش در میان کارگران سبب خلاقیت، ابتکارعمل و افزایش کیفیت کار می شود، ازاین رو تنش و افزایش استرس درمیان کارگران به دلیل داشتن قراردادهای موقت از ابتکار عمل کارگران جلوگیری می کند.
 رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: قراردادهای کارموقت برای کارگران اضطراب ایجاد می کند، بنابراین بهتراست دولت دراین خصوص لایحه به مجلس ارسال کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha