مردم نیمی از وقت خود را در حال فکر کردن به کارهایی هستند که می‌خواهند انجام دهند.

انسان‌ها نیمی از وقت خود را مشغول رویاپردازی هستند
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین بیش از 2 هزار و 200 داوطلب در کشور انگلستان برنامه‌ای را دانلود کردند تا به طور تصادفی در اوقات خاصی از روز و شب تفکرات یا حالت روحی آن‌ها بررسی شود.
این مطالعات نشان داد انسان‌ها حداقل 30 درصد از وقت خود را صرف رویاپردازی می‌کنند. جالب این جاست که حتی در زمانی که شما در حال انجام کارهایی هستید که نیاز به تمرکز حواس زیاد دارد باز هم رویاپردازی بخشی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد. مطالعات دیگر هم نشان می‌دهد که تمرکز انسان‌ها به راحتی به هم می‌خورد.
در این برنامه که در گوشی‌های آی‌فون استفاده می‌شد از استفاده کنندگان خواسته شد در هر لحظه از یک منو کاری را که انجام می‌دادند انتخاب کنند و بیان کنند که آیا در آن لحظه احساس شادی دارند یا احساس ناراحتی می‌کنند.
این تحقیقات نشان داد بسیاری از ما بخش زیادی از وقت خود را در حال رویاپردازی هستیم.
دکتر ماتیو کیلینگ‌ورث از دانشگاه هاروارد در این باره گفت: با این تحقیقات ما متوجه شدیم که انسان‌ها در بسیاری از اوقات در حال فکر کردن به کارهایی هستند که می‌خواهند انجام دهند. با جمع‌آوری اطلاعات تمام این تلفن‌های همراه ما متوجه شدیم انسان‌ها 46.9 درصد از وقت خود را در هنگام بیداری در حال رویاپردازی هستند.
این مطالعات هم‌چنین نشان داد بین رویاپردازی و میزان شادی انسان‌ها رابطه مستقیم وجود دارد. افرادی که بیش از حد رویاپردازی می‌کنند با احتمال بیش‌تری نسبت به دیگران احساس ناراحتی می‌کنند.
افرادی که بیش‌تر ورزش می‌کنند و بیش‌تر با دیگران صحبت می‌کنند کم‌تر به افسردگی دچار می‌شوند. محققان معتقدند دلیل این موضوع آن است که این افراد زمان کم‌تری برای رویاپردازی دارند و بیش‌تر در دنیای واقعی به سر می‌برند. اما در عوض افرادی که در حال استراحت یا کار کردن هستند و یا بیش‌تر از کامپیوتر استفاده می‌کنند بیش‌تر دچار افسردگی می‌شوند. دلیل این موضوع آن است که این افراد زمان بیش‌تری برای رویاپردازی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha